Ґендерне виховання старших дошкільників у закладі дошкільної освіти
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742213/
https://ojs.ipv.org.ua/index.php/journal/article/view/108 10.32405/2308-3778-2021-25-1-225-238 |
|
Title |
Ґендерне виховання старших дошкільників у закладі дошкільної освіти
Gender education of senior preschoolers in institution of preschool education |
|
Creator |
Луценко, В.О.
|
|
Subject |
305 Gender studies
37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc. 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
У статті викладено теоретичні та методичні засади формування ґендерної ідентичності дітей старшого дошкільного віку в процесі ґендерного виховання в закладі дошкільної освіти. Метою статті є презентація результатів науково-дослідної роботи щодо процесу формування ґендерної ідентичності дітей старшого дошкільного віку в закладі дошкільної освіти. Серед основних завдань виокремили: 1) уточнити суть, зміст ґендерної ідентичності, визначити та проаналізувати її основні складові; 2) обґрунтувати критерії і показники визначення рівнів сформованості ґендерної ідентичності, здійснити їх діагностику; 3) теоретично обґрунтувати й експериментально перевірити педагогічні умови формування ґендерної ідентичності дітей старшого дошкільного віку. Усі завдання виконано. У процесі дослідження використано методи: теоретичні – аналіз психолого-педагогічної літератури для зіставлення та порівняння поглядів вчених на досліджувану проблему; порівняння, класифікація, систематизація й узагальнення даних для визначення суті, принципів і методів ґендерного виховання та розробки педагогічних рекомендацій з метою підвищення його ефективності; емпіричні – педагогічний експеримент, анкетування, тестування, бесіди для вивчення компонентів ґендерної вихованості дітей старшого дошкільного віку; анкетування (педагогів та батьків), бесіда (діти) – з метою вияву впливу факторів ґендерного виховання; інтерактивні методи для урізноманітнення методів виховного впливу та підвищення його ефективності; кількісний та якісний аналіз емпіричних даних здійснювався за допомогою методів математичної статистики. Аналіз отриманих даних дозволив виокремити рівні сформованості ґендерної ідентичності: низький, середній, оптимальний, високий. У висновках наголошується, що результати проведеного дослідження дають підставу для висновку про ефективність процесу формування ґендерної ідентичності у дітей старшого дошкільного віку в процесі виховання в закладі дошкільної освіти. The article presents the theoretical and methodological principles of formation of senior preschoolers’ gender identity in the process of gender education in institution of preschool education. The purpose of the article is to present the results of research work on the process of formation of senior preschoolers’ gender identity in institution of preschool education. Among the main tasks were: 1) to clarify the essence, content of gender identity, identify and analyze its main components; 2) to substantiate the criteria and indicators for determining the levels of gender identity, to diagnose them; 3) to substantiate theoretically and to test experimentally the pedagogical conditions for the formation of senior preschoolers’ gender identity. All tasks were completed. In the process of research the following methods were used: theoretical – analysis of psychological and pedagogical literature to compare scientists’ views on the researched problem; comparison, classification, systematization and generalization of data to determine the essence, principles and methods of gender education and development of pedagogical recommendations in order to increase its effectiveness; empirical – pedagogical experiment, questionnaires, testing, interviews to study the components of gender education of senior preschoolers; questionnaires (for teachers and parents), conversation (for children) in order to identify the impact of factors of gender education; interactive methods for diversification of methods of educational influence and increase of its efficiency; the methods of mathematical statistics for quantitative and qualitative analysis of empirical data. The analysis of the received data allowed to allocate levels of formation of humane relations: low, average, optimum, high. The conclusions emphasize that the results of the study provide the effectiveness of the process of the formation of senior preschoolers’ gender identity in the process of education in institution of preschool education. |
|
Publisher |
Інститут проблем виховання Національної академії педагогічних наук України
|
|
Date |
2021
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742213/1/108-%D0%A2%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%96-219-1-10-20240118.pdf
- Луценко, В.О. (orcid.org/0000-0002-1681-0601 <http://orcid.org/0000-0002-1681-0601>) (2021) Gender education of senior preschoolers in institution of preschool education Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді, 1 (25). pp. 225-238. ISSN 2308-3778 10.32405/2308-3778-2021-25-1-225-238 |
|