Record Details

Модель підготовки майбутніх вчителів початкової освіти в педагогічних коледжах до інтегрованого навчання учнів

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742204/
http://baltijapublishing.lv/omp/index.php/bp/catalog/view/104/2723/5841-1
10.30525/978-9934-26-041-4-69
 
Title Модель підготовки майбутніх вчителів початкової освіти в педагогічних коледжах до інтегрованого навчання учнів
Model of training of future primary education teachers in teaching colleges for integrated student education
 
Creator Драч, І.І.
Поберецька, В. В.
 
Subject 373 Kinds of school providing general education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description В педагогічній науці процес підготовки майбутніх вчителів початкової освіти до інтегрованого навчання учнів до теперішнього часу залишається недостатньо вивченим. Сучасні умови навчання не вирішують в належній мірі проблеми поетапного навчання майбутніх вчителів професійним діям, без чого неможливо сформувати творчо працюючого педагога, навчити його прийняття рішень, який передбачає оцінку умов; аналізу наявної інформації та її відбору для трансляції та введення в систему комунікації з учнями і іншим професійним діям.
In pedagogical science, the process of training future teachers primary education to the integrated education of students to the present time remains insufficiently studied. Modern conditions of study are not adequately solve the problems of step-by-step training of the future teachers' professional actions, without which it is impossible to form creatively working teacher, to teach him decision-making, which provides an assessment of conditions; analysis of available information and its selection for broadcasting and input into the communication system with students and others professional actions.
 
Publisher «Baltija Publishing»
 
Date 2021
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742204/1/%D0%9C%D0%9E%D0%94%D0%95%D0%9B%D0%AC%20%D0%9F%D0%86%D0%94%D0%93%D0%9E%D0%A2%D0%9E%D0%92%D0%9A%D0%98%20%D0%9C%D0%90%D0%99%D0%91%D0%A3%D0%A2%D0%9D%D0%86%D0%A5%20%D0%92%D0%A7%D0%98%D0%A2%D0%95%D0%9B%D0%86%D0%92%20%D0%9F%D0%9E%D0%A7%D0%90%D0%A2%D0%9A%D0%9E%D0%92%D0%9E%D0%87%20%D0%9E%D0%A1%D0%92%D0%86%D0%A2%D0%98%20%D0%92%20%D0%9F%D0%95%D0%94%D0%90%D0%93%D0%9E%D0%93%D0%86%D0%A7%D0%9D%D0%98%D0%A5%20%D0%9A%D0%9E%D0%9B%D0%95%D0%94%D0%96%D0%90%D0%A5.pdf
- Драч, І.І. (orcid.org/0000-0001-7501-4122 <http://orcid.org/0000-0001-7501-4122>) and Поберецька, В. В. (orcid.org/0000-0002-9256-4270 <http://orcid.org/0000-0002-9256-4270>) (2021) Model of training of future primary education teachers in teaching colleges for integrated student education In: International scientific and practical conference «Pedagogy and Psychology in the Modern World: the art of teaching and learning» : conference proceedings, February 26–27, 2021 . «Baltija Publishing», с. Riga, Latvia, pp. 42-45. ISBN 978-9934-26-041-4
10.30525/978-9934-26-041-4-69