Особливості психологічної роботи з підлітками в закладах професійної освіти за наслідками пандемії в Україні
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742197/
https://iod.gov.ua/ua/naukovi-zahodi/materiali-provedenih-zahodiv/60_naukovo-praktichniy-onlayn-seminar-obdarovanist--metodi-diagnostiki-ta-shlyahi-rozvitku |
|
Title |
Особливості психологічної роботи з підлітками в закладах професійної освіти за наслідками пандемії в Україні
Peculiarities of psychological work with adolescents in vocational education institutions following the consequences of the pandemic in Ukraine |
|
Creator |
Каменщук, Т.Д.
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics |
|
Description |
У статті представлені результати аналізу проблематики підлітків з професійних закладів освіти в постковідний період. Подано напрацювання вітчизняних науковців стосовно психологічних змін за наслідками пандемії в Україні. Автором зроблено акценти на проявах, основних формах роботи з підлітками, розкрито мету та завдання змісту навчальної роботи. Підкреслено значущість взаємовпливу об’єктивних та суб’єктивних факторів на формування майбутньої дорослої особистості підлітка.
The article presents the results of the analysis of the problems of teenagers from professional educational institutions in the post-war period. The work of domestic scientists regarding psychological changes as a result of the pandemic in Ukraine is presented. The author emphasized the manifestations, main forms of working with teenagers, revealed the purpose and objectives of the content of the educational work. The significance of the mutual influence of objective and subjective factors on the formation of the adolescent’s future adult personality is emphasized. |
|
Publisher |
Інститут обдарованої дитини НАПН України
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742197/3/%D0%9A%D0%B0%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%89%D1%83%D0%BA%D0%A2%D0%94_%D0%9E%D1%81%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B8%D0%B2%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96%20%D0%BF%D1%81%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%BE%D1%97%20%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BE%D1%82%D0%B8%20%D0%B7%20%D0%BF%D1%96%D0%B4%D0%BB%D1%96%D1%82%D0%BA%D0%B0%D0%BC%D0%B8_2024_21-23.pdf
- Каменщук, Т.Д. (orcid.org/0000-0002-6231-8749 <http://orcid.org/0000-0002-6231-8749>) (2024) Peculiarities of psychological work with adolescents in vocational education institutions following the consequences of the pandemic in Ukraine In: Обдарованість: методи діагностики та шляхи розвитку : матеріали науково-практичного онлайн-семінару (Київ, 23–26 травня 2024 року) . Інститут обдарованої дитини НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 231-233. |
|