Record Details

Взаємодія закладів вищої освіти та громадських організацій в умовах змін: досвід Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742191/
https://ul-journal.org/index.php/journal/article/view/250
10.31874/2520-6702-2024-17-110-128
 
Title Взаємодія закладів вищої освіти та громадських організацій в умовах змін: досвід Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля
Engagement of higher education institutions with NGOs under transformations: experience of Volodymyr Dahl East Ukrainian National University
 
Creator Оржель, Олена
Чанкотадзе, Яна
 
Subject 378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Метою статті є аналіз та поширення досвіду співпраці Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля з громадськими організаціями, яка відбувалась протягом останнього десятиліття в умовах кризи, спричиненої військовими діями та переміщенням університету. Автори доводять, що така співпраця має стратегічну природу та містить великий потенціал щодо інституційного розвитку, оскільки підштовхує до переосмислення стратегій і політик, заохочує до зміни управлінських підходів та побудови нової системи врядування, здатної відповідати новим реаліям та викликам, з якими зіткнувся університет у результаті переміщення, залучає до взаємодії усіх учасників освітнього процесу, спонукує до оновлення освітніх програм та дослідницької діяльності. Опрацювання досвіду взаємодії Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля з громадськими організаціями включає опис партнерських організацій, каталогізацію наявних підходів і практик співпраці, виявлення переваг та впливу такої співпраці, ідентифікацію бар’єрів, що її стримують, пропозиції щодо мультиплікації набутого досвіду. Виявляючи переваги взаємодії університету з громадськими організаціями, зокрема залучення додаткових фінансових ресурсів для оновлення та вдосконалення освітньої та дослідницької інфраструктури, продукування інновацій, активізації обміну знаннями, розширення дослідницької тематики, посилення наукового потенціалу, підвищення компетентності студентів, академічного та адміністративного персоналу завдяки тренінгам, які зазвичай проводяться в межах реалізації спільних проєктів, посилення соціальної відповідальності університету, вдосконалення його репутації та зміцнення ролі ЗВО у громаді завдяки активному залученню студентів і викладачів до вирішення актуальних суспільних проблем, стаття одночасно розкриває бар’єри, що стоять на заваді такої співпраці. Найчастіше такими бар’єрами є: відсутність досвіду та зв’язків, як з боку університетів, так і організацій громадянського суспільства; відсутність соціальної орієнтації у стратегії ЗВО; брак людських ресурсів та ініціативних людей в університетському колективі; бюрократичні перешкоди, недостатньо розвинена університетська автономія; відсутність культури моніторингу та оцінювання взаємодії університету із зовнішніми стейкхолдерами, зокрема з громадськими організаціями.
The aim of the article is to analyse and disseminate the experience of collaboration between Volodymyr Dahl East Ukrainian National University and NGOs, which has been emerging over the last decade under crisis conditions caused by hostilities and the relocation of the University. The authors demonstrate that such collaboration has a strategic character and contains a significant potential for institutional development, as it prompts rethinking of university strategies and policies, encourages reforms in management and restructuring of university governance permitting it to meet the new realities and challenges faced by the University due to relocation, engages all teachers and learners, encourages the renewal of study programmes and research activities. The analysis of collaborative activities between Volodymyr Dahl Eastern Ukrainian National University and NGOs encompasses an account of partner organizations, cataloguing of existing cooperation approaches and practices, identification of advantages and impact of collaboration, as well as description of impediments to it, formulation of recommendations on multiplication of acquired expertise. While identifying the advantages of university collaboration with NGOs, namely: attracting additional financial resources for renewal and upgrading of the educational and research infrastructure; generation of innovations, facilitation of knowledge exchange, broadening research agenda, enhancing scientific and research capacity; upgrading competencies of students, academic and administrative personnel thanks to trainings that are usually delivered in the course of project implementation; enhancing university social responsibility, raising university profile and augmenting the social role of higher education institutions in the community thanks to active engagement of students and staff in solving current social problems, the article simultaneously reveals impediments that hinder such collaboration. Most frequently, such impediments are lack of experience and connections, both on the part of universities and civil society organizations; absence of social focus in university strategies; insufficient human resources and lack of proactive people among university community; bureaucratic obstacles due to underdeveloped university autonomy; lack of experience in monitoring and evaluation of university collaboration with external stakeholders, in particular with NGOs.
 
Publisher Інститут вищої освіти НАПН України
 
Date 2024
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742191/1/%D0%92%D0%B7%D0%B0%D1%94%D0%BC%D0%BE%D0%B4%D1%96%D1%8F%20%D0%B7%D0%B0%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D1%96%D0%B2%20%D0%B2%D0%B8%D1%89%D0%BE%D1%97%20%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%B8%20%D1%82%D0%B0%20%D0%B3%D1%80%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D0%B4%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D1%85%20%D0%BE%D1%80%D0%B3%D0%B0%D0%BD%D1%96%D0%B7%D0%B0%D1%86%D1%96%D0%B9.pdf
- Оржель, Олена (orcid.org/0000-0001-9912-0173 <http://orcid.org/0000-0001-9912-0173>) and Чанкотадзе, Яна (orcid.org/0000-0002-7053-1232 <http://orcid.org/0000-0002-7053-1232>) (2024) Engagement of higher education institutions with NGOs under transformations: experience of Volodymyr Dahl East Ukrainian National University Міжнародний науковий журнал «Університети і лідерство» (17). pp. 110-128. ISSN 2520-6702
10.31874/2520-6702-2024-17-110-128