Record Details

Про готовність педагогів до забезпечення наступності між дошкільною та початковою освітою в ситуації їх реформування

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742170/
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/721181/
 
Title Про готовність педагогів до забезпечення наступності між дошкільною та початковою освітою в ситуації їх реформування
About the readiness of teachers to ensure continuity between preschool and primary education in the situation of their reformation
 
Creator Гавриш, Н.В.
Рейпольська, О.Д.
 
Subject 37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description Стаття присвячена проблемі забезпечення наступності в контексті завдань Нової Української Школи. У фокусі уваги – вивчення готовності вихователів, методистів, управлінців до побудови освітнього процесу в ситуації реформування і модернізації змісту дошкільної освіти. У статті відображено окремі результати проведеного локального дослідження та пов’язані з цим розміркування. Основний висновок, якого доходять автори статті – лише за умов об’єднання зусиль всіх суб’єктів системи дошкільної освіти можна забезпечити успішність у наступності між першими двома ланками освіти.
The article is devoted to the problem of ensuring continuity in the context of the tasks of the New Ukrainian School. The focus of attention is the study of the readiness of educators, methodologists, managers to build an educational process in the situation of reforming and modernizing the content of preschool education. The article reflects the individual findings of a local study and related considerations. The main conclusion reached by the authors of the article is that only if all the subjects of the preschool education system are combined, can we succeed in the continuity between the first two links of education.
 
Publisher ФОП Мельник А.А.
 
Date 2020
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742170/1/%D0%93%D0%B0%D0%B2%D1%80%D0%B8%D1%88%20%D0%A0%D0%B5%D0%B9%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D1%8C%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0-95-105.pdf
- Гавриш, Н.В. (orcid.org/0000-0002-9254-558X <http://orcid.org/0000-0002-9254-558X>) and Рейпольська, О.Д. (orcid.org/0000-0002-5524-7110 <http://orcid.org/0000-0002-5524-7110>) (2020) About the readiness of teachers to ensure continuity between preschool and primary education in the situation of their reformation In: Дошкільна освіта в контексті ідей Нової української школи: збірник наукових праць . ФОП Мельник А.А., м. Хмельницький, Україна, pp. 94-104. ISBN 978-617-7600-33-5