Record Details

Формувальне оцінювання як основа структурування підручників «Технології» для базової середньої освіти

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/741730/
https://ipvid.org.ua/index.php/psp/article/view/733
10.32405/2411-1309-2024-32-105-121
 
Title Формувальне оцінювання як основа структурування підручників «Технології» для базової середньої освіти
Formative assessment as the basis of structuring "Technology" textbooks for basic secondary education
 
Creator Мачача, Тетяна Святославівна
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
6 Applied Sciences. Medicine. Technology
 
Description У статті актуалізовано проблему структурування підручників з технологій для учнів базової середньої освіти на основі методів формувального оцінювання. Акцентовано увагу на значенні формувального оцінювання для розвитку ключових і галузевої компетентностей у процесі навчання технологій.
Роз’яснено наукове підґрунтя для розроблення методики використання формувального оцінювання в межах технологічної освітньої галузі базової середньої освіти. Уточнено поняття «формувальне оцінювання» та його основні характеристики з огляду на процес навчання технологій. З’ясовано мету і функції формувального, поточного й підсумкового оцінювання відповідно до вимог нового стандарту.
Розроблено методику використання формувального оцінювання як основу структурування підручників за модельною навчальною програмою «Технології. 7–9 класи» авторки Тетяни Мачачі. Обґрунтовано доцільність дидактичного структурування підручника з технологій за модулями на основі концепції культурологічного змісту технологічної освіти.
Визначено й описано структурні складові модулів як окремих змістових одиниць підручників з технологій на основі методів формувального оцінювання. З’ясовано формувальну функцію підсумкового оцінювання.
The article updates the problem of structuring textbooks on technologies for pupils of basic secondary education based on the method of formative assessment. Attention is focused on the importance of formative assessment for the development of key and branch competencies in the process of learning technologies.
The scientific basis for the development of formative assessment methods within the technological educational field of basic secondary education is clarified. The concept of "formative assessment" and its main characteristics have been clarified in view of the process of learning technologies. The purpose and functions of formative, current and final assessment in accordance with the requirements of the new standard have been clarified.
The method of formative assessment was developed as a basis for structuring textbooks according to the model curriculum "Technologies. 7–9 grades" by Tetyana Machacha. The expediency of the didactic structuring of the technology textbook by modules based on the concept of the cultural content of technological education is substantiated.
The structural components of the modules as separate content units of technology textbooks based on the formative assessment method are defined and described. The formative function of the final assessment has been clarified.
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України
 
Date 2024
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/741730/1/%D0%9C%D0%B0%D1%87%D0%B0%D1%87%D0%B0_%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_document-15.pdf
- Мачача, Тетяна Святославівна (orcid.org/0000-0001-6679-4577 <http://orcid.org/0000-0001-6679-4577>) (2024) Formative assessment as the basis of structuring "Technology" textbooks for basic secondary education Проблеми сучасного підручника (32). pp. 105-121. ISSN 2411-1309
10.32405/2411-1309-2024-32-105-121