Record Details

Аналіз фінської моделі освіти у контексті модернізації системи підготовки майбутніх учителів початкових класів

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/741944/
https://chasopys.ps.npu.kiev.ua/archive/84/part_1/13.pdf
10.31392/NPU-nc.series5.2021.84.1.13
 
Title Аналіз фінської моделі освіти у контексті модернізації системи підготовки майбутніх учителів початкових класів
Analysis of the Finnish model of education in the context of modernization of the system of future primary school teachers’ training
 
Creator Драч, І.І.
Поберецька, В. В.
 
Subject 37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті проаналізовано фінську модель освіти як одну з найуспішніших у світі в контексті модернізації системи підготовки майбутніх учителів початкових класів. Доведено, що необхідність імплементації у вітчизняній системі освіти Закону України “Про освіту”, Концепції “Нова українська школа”, Державного стандарту початкової освіти, реалізації Концепції педагогічної освіти потребує під час підготовки майбутніх учителів початкових класів, зокрема, у педагогічних коледжах акцентування уваги на формуванні готовності студентів до інтегрованого навчання учнів.
Здійснено аналіз вітчизняних і зарубіжних наукових публікацій, який показав, що актуальність такого дослідження зумовлена необхідністю врахування тенденцій, які стосуються як розвитку початкової освіти в країнах ЄС і розвитку професійної підготовки вчителів початкових класів в європейському просторі вищої освіти, так і потреби у модернізації вітчизняної системи початкової освіти та необхідності підготовки майбутніх вчителів, здатних її забезпечити.
З’ясовано, що розвиток початкової освіти у країнах ЄС, зокрема у Фінляндії, характеризується інтеграцією в сучасних стандартах змісту навчальних предметів шляхом їх об’єднання в модулі, інтегровані блоки, широкі освітні галузі. Професійна підготовка майбутніх учителів початкових класів в європейському просторі вищої освіти спрямована на посилення інтеграції теоретичних дисциплін, підвищення уваги до методичної підготовки та педагогічної практики. У країнах ЄС спостерігається тенденція до переходу в підготовці вчителів початкової освіти від рівня бакалавра до рівня магістра.
Для вирішення зазначених проблем варто переглянути вимоги до освітніх програм підготовки педагогічних працівників, необхідні для впровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти “Нова українська школа”.
The article analyses the Finnish model of education as one of the most successful in the world in the context of modernizing the system of future primary school teachers’ training. It is proved that the need to implement the Law of Ukraine “On Education” in the domestic education system, the concept of “New Ukrainian School”, the State Standard of Primary Education, the Concept of Pedagogical Education requires focusing on forming students’ readiness for integrated learning while training future primary school teachers in pedagogical colleges in particular.
An analysis of domestic and foreign scientific publications showed that the relevance of such research is due to the need to take into account trends related to the development of primary education in the EU and the development of professional training of primary school teachers in the European Higher Education Area as well as the need to modernize the domestic primary education system and to train future teachers who can provide it.
It was found that the development of primary education in the EU and Finland is characterized by integration into modern standards of content of subjects by combining them into modules, integrated blocks, broad educational areas; professional training of future primary school teachers in the European Higher Education Area is aimed at strengthening the integration of theoretical disciplines, increasing attention to methodological training and pedagogical practice. In the EU, there is a trend towards the transition in the training of primary school teachers from bachelor’s to master’s level.
To solve these problems, the requirements for educational programs for teachers’ training, necessary for the implementation of the Concept of state policy in the field of reforming general secondary education “New Ukrainian School”, should be reviewed.
 
Publisher Видавничий дім «Гельветика»
 
Date 2021
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/741944/1/%D0%90%D0%9D%D0%90%D0%9B%D0%86%D0%97%20%D0%A4%D0%86%D0%9D%D0%A1%D0%AC%D0%9A%D0%9E%D0%87%20%D0%9C%D0%9E%D0%94%D0%95%D0%9B%D0%86%20%D0%9E%D0%A1%D0%92%D0%86%D0%A2%D0%98%20%D0%A3%20%D0%9A%D0%9E%D0%9D%D0%A2%D0%95%D0%9A%D0%A1%D0%A2%D0%86%20%D0%9C%D0%9E%D0%94%D0%95%D0%A0%D0%9D%D0%86%D0%97%D0%90%D0%A6%D0%86%D0%87%20%D0%A1%D0%98%D0%A1%D0%A2%D0%95%D0%9C%D0%98%20%D0%9F%D0%86%D0%94%D0%93%D0%9E%D0%A2%D0%9E%D0%92%D0%9A%D0%98%20%D0%92%D0%A7%D0%98%D0%A2%D0%95%D0%9B%D0%86%D0%92.pdf
- Драч, І.І. (orcid.org/0000-0001-7501-4122 <http://orcid.org/0000-0001-7501-4122>) and Поберецька, В. В. (2021) Analysis of the Finnish model of education in the context of modernization of the system of future primary school teachers’ training Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5: Педагогічні науки: реалії та перспективи, 1 (84). pp. 59-63. ISSN 2311-5491
10.31392/NPU-nc.series5.2021.84.1.13