Record Details

Current trends in the development of lifelong learning in the concept of higher education institutions (HEIS)

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/741960/
https://laplageemrevista.editorialaar.com/index.php/lpg1/article/view/1421
10.24115/S2446-6220202173A1421p.394-407
 
Title Current trends in the development of lifelong learning in the concept of higher education institutions (HEIS)
Сучасні тенденції розвитку навчання впродовж життя в концепції закладів вищої освіти (ЗВО)
 
Creator Tolochko, Svitlana
Voitovska, Oksana
Bordіug, Nataliia
Tovkach, Iryna
Kratko, Olha
 
Subject 37.09 Organization of instruction
374 Education and training out of school. Further education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description The purpose of this investigation is to identify the manifestations of current trends in the development of lifelong learning at the final stage of study at the university. The research used such methods as complex analysis, study and analysis of scientific literature on lifelong learning, method of questionnaires, monitoring, information collection, qualitative, and quantitative analysis of data, statistical and mathematical interpretation of empirical data and functional analysis, generalization method and abstractions. In summarizing the results of the study, three fundamental factors of LLA were considered: questionnaire (based on non-selfreflexive tactics); Academic success rate; Participation in research and public activity rate. High Level of LLA was shown by 15.8% of respondents, Good Level of LLA was found in 52.5% of respondents, Sufficient Level of LLA - in 14.2% and Unsatisfactory Level of LLA - in 17.5%. Unsatisfactory LLA in 17.5% is an indicator that can be described as undesirably high. Based on the theoretical analysis and systematization of empirical data, a set of recommendations for improving the LLA of applicants directly in the framework of higher education.
Метою даного дослідження є виявлення проявів сучасних тенденцій розвитку неперервної освіти на завершальному етапі навчання у ВНЗ. У дослідженні використовувалися такі методи, як комплексний аналіз, вивчення та аналіз наукової літератури з навчання впродовж життя, метод анкетування, моніторинг, збір інформації, якісний та кількісний аналіз даних, статистична та математична інтерпретація емпіричних даних та функціональний аналіз, метод узагальнення та абстракції. Під час узагальнення результатів дослідження було розглянуто три фундаментальні чинники LLA: анкетування (на основі несаморефлексивної тактики); Рівень академічної успішності; Участь у науковій та громадській діяльності. Високий рівень LLA показали 15,8% респондентів, добрий рівень LLA – у 52,5% респондентів, достатній рівень LLA – у 14,2% і незадовільний рівень LLA – у 17,5%. Незадовільний LLA у 17,5% є показником, який можна назвати небажано високим. На основі теоретичного аналізу та систематизації емпіричних даних напрацьовано комплекс рекомендацій щодо вдосконалення ЛПА абітурієнтів безпосередньо в рамках вищої освіти.
 
Publisher Editorial Authors and Associated Researchers
 
Date 2021
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language en
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/741960/1/1421-Texto%20do%20Artigo-2424-2-10-20210909.pdf
- Tolochko, Svitlana (orcid.org/0000-0002-9262-2311 <http://orcid.org/0000-0002-9262-2311>), Voitovska, Oksana (orcid.org/0000-0002-1814-5895 <http://orcid.org/0000-0002-1814-5895>), Bordіug, Nataliia (orcid.org/0000-0002-3489-4669 <http://orcid.org/0000-0002-3489-4669>), Tovkach, Iryna (orcid.org/0000-0002-3848-3824 <http://orcid.org/0000-0002-3848-3824>) and Kratko, Olha (orcid.org/0000-0002-2708-4684 <http://orcid.org/0000-0002-2708-4684>) (2021) Current trends in the development of lifelong learning in the concept of higher education institutions (HEIS) Laplage em Revista, 3A (7). pp. 394-409. ISSN 2446-6220
10.24115/S2446-6220202173A1421p.394-407