Особливості організації пізнавальної діяльності учнів гімназії в процесі формування компетентностей на уроках фізики
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742010/
https://conf.org.ua/2024/2024/04/19/melnyk-iuriy-stepanovych/ |
|
Title |
Особливості організації пізнавальної діяльності учнів гімназії в процесі формування компетентностей на уроках фізики
Peculiarities of the organization of cognitive activity of gymnasium students in the process of competence formation in physics lessons |
|
Creator |
Мельник, Ю.С.
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education 53 Physics |
|
Description |
Оскільки компетентності формуються в процесі діяльності людини, то невід’ємним елементом методики компетентнісно орієнтованого навчання фізики в гімназії є організація навчально-пізнавальної діяльності. Успішне набуття компетентностей залежить від змісту, запропонованих форм і методів навчання. Розглянемо докладніше реалізацію розробленої методики під час здійснення різних видів діяльності на уроках фізики, що дає змогу, як свідчить практика, ефективніше формувати ключові й предметну компетентності: навчально-практична конференція, семінар, домашні досліди і спостереження, метод проєктів, розв’язування завдань прикладного характеру та ін. Since competences are formed in the process of human activity, the organization of educational and cognitive activities is an integral element of the methodology of competence-oriented teaching of physics in gymnasium. Successful acquisition of competences depends on the content, proposed forms and methods of training. Let's consider in more detail the implementation of the developed methodology during the implementation of various types of activities in physics lessons, which, as practice shows, makes it possible to more effectively form key and subject competences: educational and practical conference, seminar, home experiments and observations, project method, solving tasks of applied character, etc. |
|
Publisher |
Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського
|
|
Contributor |
Дмитрук, В.І.
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742010/1/%D0%9C%D0%B5%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D0%BA.%20%D0%A2%D0%BA%D0%B7%D0%B8.pdf
- Мельник, Ю.С. (orcid.org/0000-0002-1268-6199 <http://orcid.org/0000-0002-1268-6199>) (2024) Peculiarities of the organization of cognitive activity of gymnasium students in the process of competence formation in physics lessons In: Професійна позиція: думки, аргументи, факти (25-29 квітня 2024 року) . Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського, м. Кропивницький, Україна. |
|