Record Details

Медіаперсона як взірець для наслідування. Презентація українського досвіду

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742002/
https://ispp.org.ua/2021/03/02/zbirnik-naukovix-prac-kibersocializaciya/
 
Title Медіаперсона як взірець для наслідування. Презентація українського досвіду
Media personality as a role model. Presentation of Ukrainian experience
 
Creator Чаплінська, Юлія Сергіївна
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise)
 
Description Проблема впливу медіапродуктів та медіапостатей (медіаперсон) досить давно піднімається в психології масової комунікації. Парасоціальність є одним із ключових феноменів такого впливу. Вперше про неї заговорили Дональд Хортон та Річард Воль в 1956 році. Вони описали ситуацію, коли у людей, що дивляться телевізор або слухають радіо, виникає ілюзія, ніби вони спілкуються з медіаперсоною особисто (face-to-face).
The problem of the influence of media products and media figures (media personalities) has long been raised in the psychology of mass communication. Parasociality is one of the key phenomena of such influence. It was first discussed by Donald Horton and Richard Wohl in 1956. They described the situation when people watching TV or listening to the radio have the illusion that they are communicating with a media person in person (face-to-face).
 
Publisher Імекс-ЛТД
 
Date 2020
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/742002/1/CHaplinska_Kibersotsializatsiya_-Grupove-nasliduvannya-mediaperson.pdf
- Чаплінська, Юлія Сергіївна (orcid.org/0000-0002-8105-8954 <http://orcid.org/0000-0002-8105-8954>) (2020) Media personality as a role model. Presentation of Ukrainian experience In: Кіберсоціалізація. Збірник наукових праць . Імекс-ЛТД, м. Київ, Україна, pp. 127-130.