Record Details

Наукове обґрунтування моделі підготовки майбутніх вчителів початкової освіти в педагогічних коледжах до інтегрованого навчання учнів

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/741926/
http://pedagogy-journal.kpu.zp.ua/archive/2021/74/part_2/34.pdf
10.32840/1992-5786.2021.74-2.32
 
Title Наукове обґрунтування моделі підготовки майбутніх вчителів початкової освіти в педагогічних коледжах до інтегрованого навчання учнів
Scientific substantiation of the model of training future teachers of primary education in pedagogical colleges for integrated student learning
 
Creator Драч, І.І.
Поберецька, В. В.
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description У статті представлено теоретичне обґрунтування моделі підготовки майбутніх вчителів початкової освіти в педагогічних коледжах до інтегрованого навчання учнів, що містить такі блоки: методологічно-цільовий, змістовно-процесуальний і результативний, які пов’язані між собою та впливають один на одного. Зазначено, що реалізація моделі сприятиме дослідженню основних характеристик підготовки вчителів початкової освіти; прогнозуванню результатів підготовки до інтегрованого навчання учнів та розв’язанню таких завдань: розвиток мотивації, педагогічного мислення студентів, їхніх здібностей; формування системи знань, педагогічних вмінь і навичок для здійснення інтегрованого навчання в практичній роботі з учнями, освоєння методів і прийомів педагогічної діяльності.
Визначено підходи (системний, аксіологічний, компетентнісний, інтеграційний) та принципи (гуманiзацiя процесу навчання студентів педагогічним дисциплінам; фундаменталiзацiя базових знань із педагогіки; принцип системності знань; формування позитивної мотивації до навчально-пiзнавальної дiяльностi, активності i самостiйностi студентів) розробки моделі підготовки вчителів початкової освіти в педагогічних коледжах до інтегрованого навчання учнів; етапи її реалізації (підготовчий, практичний, коригуючий). Обґрунтовано доцільність використання традиційних та інноваційних форм і методів підготовки майбутніх вчителів початкової освіти в педагогічних коледжах до інтегрованого навчання учнів.
Представлено комплекс педагогічних умов, які сприяють успішній реалізації моделі: формування позитивної мотивації майбутніх вчителів початкової освіти до здійснення інтегрованого навчання учнів; оновлення змісту, форм і методів фахової підготовки майбутніх вчителів шляхом включення компонентів, які відображають методологічні, теоретичні та методичні проблеми інтеграції в початковій освіті; застосування у процесі професійної підготовки інтегративних методів і форм навчання на аудиторних заняттях, під час практик, у самостійній роботі студентів для набуття досвіду використання та удосконалення навичок здійснення інтегрованого навчання учнів. Доведено, що спроектована модель дозволяє забезпечити єдність теорії і практики педагогічної діяльності.
The article presents a theoretical justification of the model of preparation of future primary school teachers in pedagogical colleges for integrated student learning. Theoretical analysis of the modeling method as a theoretical study of the pedagogical process is carried out. The blocks of the model are distinguished: methodological-target, content-procedural and effective, which are interconnected and influence each other. It is noted that the implementation of the model will help solve the following tasks: the development of motivation, pedagogical thinking of students, their abilities; formation of a system of knowledge, pedagogical skills and abilities for the implementation of integrated learning in practical work with students, development of methods and techniques of pedagogical activity.
Approaches (systemic, axiological, competence, integration) and principles (humanization of the process of teaching students pedagogical disciplines; fundamentalization of basic knowledge in pedagogy; systematic knowledge; formation of positive motivation for educational and cognitive activity, activity and independence of students) of development of model of preparation of teachers of primary education in pedagogical colleges for integrated training of pupils; stages of its implementation are defined. The expediency of using traditional and innovative forms and methods of preparation of future primary education teachers in pedagogical colleges for integrated teaching of students is substantiated.
A set of pedagogical conditions, that contribute to the successful implementation of the model is presented: the formation of positive motivation of future primary school teachers to implement integrated student learning; updating the content, forms and methods of professional training of future teachers through the inclusion of components that reflect the methodological, theoretical and methodological problems of integration in primary education; application in the process of professional training of integrative methods and forms of teaching in the classroom, during internships, in independent work of students to gain experience in using and improving the skills of integrated learning of students.
 
Publisher Видавничий дім «Гельветика»
 
Date 2021
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/741926/1/%D0%9D%D0%90%D0%A3%D0%9A%D0%9E%D0%92%D0%95%20%D0%9E%D0%91%D2%90%D0%A0%D0%A3%D0%9D%D0%A2%D0%A3%D0%92%D0%90%D0%9D%D0%9D%D0%AF%20%D0%9C%D0%9E%D0%94%D0%95%D0%9B%D0%86%20%D0%9F%D0%86%D0%94%D0%93%D0%9E%D0%A2%D0%9E%D0%92%D0%9A%D0%98%20%D0%9C%D0%90%D0%99%D0%91%D0%A3%D0%A2%D0%9D%D0%86%D0%A5%20%D0%92%D0%A7%D0%98%D0%A2%D0%95%D0%9B%D0%86%D0%92%20%D0%9F%D0%9E%D0%A7%D0%90%D0%A2%D0%9A%D0%9E%D0%92%D0%9E%D0%87%20%D0%9E%D0%A1%D0%92%D0%86%D0%A2%D0%98%20%D0%92%20%D0%9F%D0%95%D0%94%D0%90%D0%93%D0%9E%D0%93%D0%86%D0%A7%D0%9D%D0%98%D0%A5%20%D0%9A%D0%9E%D0%9B%D0%95%D0%94%D0%96%D0%90%D0%A5.pdf
- Драч, І.І. (orcid.org/0000-0001-7501-4122 <http://orcid.org/0000-0001-7501-4122>) and Поберецька, В. В. (2021) Scientific substantiation of the model of training future teachers of primary education in pedagogical colleges for integrated student learning Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах, 2 (74). pp. 165-170. ISSN 1992-5786
10.32840/1992-5786.2021.74-2.32