Record Details

Виправлення іменувань речей: примус війни у освіті і суспільному житті

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/741923/
https://philosopheducation.com/index.php/philed/article/view/709
10.31874/2309-1606-2022-28-1-1
 
Title Виправлення іменувань речей: примус війни у освіті і суспільному житті
Correction of the naming of things: the coercion of war in education and public life
 
Creator Бойченко, Михайло Іванович
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
314/316 Society
32 Politics
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
 
Description Освіта постає як сфера пріоритетного ви­користання базового словника суспільства, і водночас саме тому у сфері освіти найкра­ще починати виправлення і очищення цього словника. Війна ставить завдання радикально переглянути суспільні цін­ності, відмовитися від невиправданих компромісів, і належним шляхом для цього є виправлення імен. Свого часу за допомогою іменування люди фіксували важливі характеристики світу, категоризували і класифікува­ли їх, встановлювали відповідні маркери для життєво важливих явищ і процесів. Це відображено, зокрема, у біблійному міфі про Адама, який давав імена живим істотам. Ситуацію виправлення імен як необхідної проце­дури, до якої має періодично звертатися суспільство, роз’яснив і концеп­туалізував китайський філософ Конфуцій. Однак, не варто чекати, поки війна або інша глибока суспільна криза викличе необхідність виправлен­ня імен – слід здійснювати виправлення імен постійно, як буденну про­цедуру, як елемент застосування критичного мислення. Втім, на відміну від традиційного уявлення щодо критичного мислення, випралення імен потребує також віри – для утвердження тих цінностей, які не підляга­ють критичному перегляду. У добу війни це – віра у Перемогу. Виправлення імен має свого носія – нове покоління, цінності якого сформувала участь у війні. Нинішня війна росії проти України багато у чому відтворює цінніс­ну диспозицію війни Південної Конфедерації проти Півночі у США в 1861– 1865 роках – можна виснувати з цього важливі уроки війни. Одним з найваж­ливіших завдань є належне іменування зла злом, протиставити одностайне суспільне обурення прагненню сильних утвердитись за рахунок слабших. Іме­нування зла злом відкриває можливість утвердити добро як силу, виявити економічні, політичні і воєнні переваги, які надає моральна правота.
Education reveals itself as an area of priority use of the basic vocabulary of society, and at the same time that is why in the education it is best field to start correcting and refining this vocabulary. The war aims to radically reconsider social values, to abandon unjustified compromises, and the proper way to do this is to correct the names. At one time, with the help of naming, people recorded important characteristics of the world, categorized and classified them, set appropriate markers for vital phenomena and processes. This is reflected, in particular, in the biblical myth of Adam, who gave names to living beings. The Chinese philosopher Confucius had explained and conceptualized the situation of name rectification as a necessary procedure to which society should periodically turn. However, one should not wait until a war or other deep social crisis necessitates the rectification of names – the correction of names should be carried out constantly, as a routine procedure, as an element of the application of critical thinking. However, in contrast to the traditional view of critical thinking, the correction of names also requires faith – to establish those values that are not subject to critical review. In times of war, it is faith in Victory. Correction of names has its bearer – a new generation, whose values were formed by participation in the war. Russia’s current war against Ukraine largely reproduces the value disposition of the Southern Confederate war against the North in the United States in 1861-1865 – important lessons from the war can be learned from this. One of the most important tasks is to properly name evil as evil, to oppose the unanimous public outrage at the desire of the strong to establish themselves at the expense of the weak. The naming of evil as evil opens up the possibility of establishing good as a force, of discovering the economic, political, and military advantages of moral right.
 
Publisher Інститут вищої освіти Національної академії педагогічних наук України
 
Date 2022
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/741923/1/%D0%92%D0%B8%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D1%96%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D1%8C%20%D1%80%D0%B5%D1%87%D0%B5%D0%B9%20%D0%BF%D1%80%D0%B8%D0%BC%D1%83%D1%81%20%D0%B2%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%B8%20%D1%83%20%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D1%96%20%D1%96%20%D1%81%D1%83%D1%81%D0%BF%D1%96%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE%D0%BC%D1%83%20%D0%B6%D0%B8%D1%82%D1%82%D1%96.pdf
- Бойченко, Михайло Іванович (orcid.org/0000-0003-1404-180X <http://orcid.org/0000-0003-1404-180X>) (2022) Correction of the naming of things: the coercion of war in education and public life Філософія освіти, 1 (28). pp. 11-27. ISSN 2309-1606
10.31874/2309-1606-2022-28-1-1