Record Details

Лабораторні дослідження як засіб реалізації предметних компетентностей під час вивчення теми «Рослини» із курсу навчальної дисципліни «Біологія» у 6 класі загальноосвітніх навчальних закладів

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/741186/
http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2021/41/part_2/3.pdf
10.32843/2663-6085/2021/41/2.1
 
Title Лабораторні дослідження як засіб реалізації предметних компетентностей під час вивчення теми «Рослини» із курсу навчальної дисципліни «Біологія» у 6 класі загальноосвітніх навчальних закладів
Research as means of subject competencies implementation while studying topic “Plants” educational subject “Biology” 6th grade, general educational institutions
 
Creator Москаленко, М.П.
Міронець, Л.П.
Торяник, В. М.
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
57 Biological sciences in general
 
Description У статті описано підходи до реалізації предметних компетентностей під час проведення лабораторних досліджень із вивчення теми «Рослини» курсу навчальної дисципліни «Біологія» у 6 класі загальноосвітніх навчальних закладів. У цій роботі здійснено спробу розробити нову логічну побудову вступної бесіди із класом перед лабораторним дослідом, яку може використати вчитель під час відповідного уроку. Описано методи із практичним складником, які доречно використовувати на уроках біології у 6 класі.
Мета роботи полягає у вивченні можливостей використання навчального матеріалу лабораторних робіт у 6 класі з метою реалізації компетентнісного потенціалу навчальної дисципліни «Біологія».
Визначено, що під час вступної бесіди вчитель формує рух думок учнів від звичайного пригадування фактів із будови органів рослин до аналізу певних нестандартних проблемних ситуацій біологічного змісту для забезпечення розумової активності і реалізації відповідних предметних компетентностей. Обґрунтовано застосування групового методу на уроках із практичним складником під час вивчення біології у старших класах. Зафіксовано, що проведення лабораторних досліджень має забезпечувати виявлення зв’язку будови і функції у рослині на рівні тканин та органів для реалізації предметної компетентності із переліку основних у природничих науках і технологіях, зокрема вміння пояснювати явища живої природи. Під час лабораторного дослідження «Будова кореня» учні навчаються розрізняти клітини із різних зон кореня, що забезпечує реалізацію такої предметної компетентності, як уміння розпізнавати клітини, тканини та органи рослин. Обговорення із класом видозмін пагону має закінчитися визначенням морфологічних і фізіологічних рис, які доводять, що цей орган є дійсно пагоном, а не коренем, зважаючи на розташування у ґрунті/
This article describes the approaches to the subject competencies implementation in the course of the laboratory research while studying the topic “Plants” educational subject “Biology” 6th grade, general educational institutions. In the paper, an attempt to develop a new logical framework for the introductory class discussion, which could be conducted by a teacher, preceding a laboratory experiment, is made. The tutorial methods that are appropriate for 6th-grade biology lessons including some practical elements are described. The purpose of the article is to study the capacity of 6th-grade laboratory research learning material as a means of realizing the competence potential of the “Biology” discipline.
As determined, during an introductory conversation, a teacher tries to redirect the class' way of thoughts from just the recollection of facts concerning the structure of plant organs to the analysis of certain non-standard biology content problems, to ensure mental activity, and to implement the relevant subject competencies.
The teamwork in senior classes during the biology lessons with some practical component is justified as highly appropriate. It is stated that laboratory research should serve for students to learn to identify the connection between plant structure and function at the tissues and organs level and, in this way, to ensure the implementation of the basic subject competence, listed for natural sciences and technologies: the ability to explain phenomena in wildlife.
During the laboratory research “Root structure” students are supposed to learn to distinguish cells of different root areas, which enables the implementation of the following subject competence: the ability to recognize plant cells, tissues, and organs. The discussion in class concerning sprout modifications should end up by listing the morphological and physiological features proving that the organ is a sprout, not a root, despite its location in the soil.
 
Publisher Видавничий дім «Гельветика»
 
Date 2021
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/741186/1/%D0%9B%D0%B0%D0%B1%D0%BE%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%BD%D1%96%20%D0%B4%D0%BE%D1%81%D0%BB%D1%96%D0%B4%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F.pdf
- Москаленко, М.П. (orcid.org/0000-0002-0580-9314 <http://orcid.org/0000-0002-0580-9314>), Міронець, Л.П. (orcid.org/0000-0002-9741-7157 <http://orcid.org/0000-0002-9741-7157>) and Торяник, В. М. (orcid.org/0000-0003-0590-1345 <http://orcid.org/0000-0003-0590-1345>) (2021) Research as means of subject competencies implementation while studying topic “Plants” educational subject “Biology” 6th grade, general educational institutions Інноваційна педагогіка, 2 (41). pp. 7-11. ISSN 2663-6093
10.32843/2663-6085/2021/41/2.1