Record Details

Теоретико-методичний аналіз закордонних практик використання штучного інтелекту в освіті й науці

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/741865/
http://perspectives.pp.ua/index.php/vno/article/view/5765
10.52058/2786-6165-2023-7(13)-832-848
 
Title Теоретико-методичний аналіз закордонних практик використання штучного інтелекту в освіті й науці
Theoretical and methodical analysis of foreign practices of using artificial intelligence in education and science
 
Creator Толочко, С.В.
Годунова, А.В.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті здійснено теоретико-методичний аналіз закордонних практик використання штучного інтелекту в освіті й науці. Аналіз закордонних наукових публікацій з теми дослідження засвідчив її розлоге вивчення, практичне засвоєння та застосування, широку інтерпретацію та спрямованість у майбутнє. Означено, що, незважаючи на зростаючий вплив ШІ на наше цифрове середовище і досвід, громадськість часто не поінформована або не знає, що ШІ вбудований у технології, які вони регулярно використовують. Проаналізовано комплекс досліджень закордонних науковців, присвячених практикам використання штучного інтелекту в освіті й науці. Досліджено бачення, виклики, ролі та проблеми штучного інтелекту в освіті; наукові дослідження шляхом опитування підлітків та молоді щодо сприйняття, використання, розуміння штучного інтелекту; проаналізовано експеримент у сфері глобальної молодіжної культури та медіа, трансмедійного навчання, медіаграмотності й наукових суперечок, різних національних підходів до медіадосліджень, політики медіаосвіти; вплив вебінтелектуальних систем навчання на академічні досягнення та стійкість набутих знань у навчанні з фізики. Підтверджено актуалізацію гуманітарних питань, зокрема роль етики ШІ в освіті й науці; негативний вплив AIEd на емоційне сприйняття підлітків під час застосування технологій ШІ в освіті. Засвідчено надання ресурсів та створення можливостей для професійного розвитку вчителів комп’ютерних наук, а також розробленням стандартів і рекомендацій для освіти в цій галузі, особливо щодо використання ШІ. Підсумовано, що в молоді необхідно розвивати обізнаність і розуміння складної природи та ролі ШІ й того, як він формує їхнє життя; доведено, що практичне навчання може допомогти молоді уникнути упущень щодо помилкового сприйняття ШІ. Підтверджено, що активне використання ШІ в освіті сприяло появі низки досліджень щодо вироблення в користувачів етики послуговування ним в умовах загальносвітової спільноти, необхідність розглядати такі питання, як справедливість, підзвітність, прозорість, упередженість, автономія та включення в контексті вироблення культури використання ШІ в освіті.
The article provides a theoretical and methodical analysis of foreign practices of using artificial intelligence in education and science. The analysis of foreign scientific publications on the topic of the study testified to its extensive study, practical assimilation and application, broad interpretation and orientation to the future. It is definded that despite the growing impact of AI on our digital environment and experience, the public is often uninformed or unaware that AI is embedded in the technologies they use regularly. A set of studies by foreign scientists devoted to the practice of using artificial intelligence in education and science is analyzed. Vision, challenges, roles and problems of artificial intelligence in education; scientific research by surveying teenagers and young people regarding the perception, use and understanding of artificial intelligence were studied; an experiment in the field of global youth culture and media, transmedia learning, media literacy and scientific controversies, different national approaches to media research, media education policy was analyzed; impact of web-intelligent learning systems on academic achievements and sustainability of acquired knowledge in physics education. Actualization of humanitarian issues was confirmed, in particular the role of AI ethics in education and science; negative impact of AIEd on teenagers’ emotional perception during the application of AI technologies in education. providing resources and creating opportunities for professional development of computer science teachers, as well as developing standards and guidelines for education in this field, especially regarding the use of AI were evidenced. It was concluded that youth need to develop awareness and understanding of complex nature and role of AI and how it shapes their lives; it was proven that practical training can help young people avoid misconceptions about AI. It was confirmed that active use of AI in education had contributed to the emergence of a number of studies on the development of the ethics of using it in the context of global community, need to consider such issues as justice, accountability, transparency, bias, autonomy and inclusion in the context of developing a culture of using AI in education.
 
Publisher Громадська наукова організація «Всеукраїнська асамблея докторів наук з державного управління»
 
Date 2023
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/741865/1/5765-%D0%A2%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%96-5800-1-10-20230812.pdf
- Толочко, С.В. (orcid.org/0000-0002-9262-2311 <http://orcid.org/0000-0002-9262-2311>) and Годунова, А.В. (orcid.org/0000-0002-4385-9435 <http://orcid.org/0000-0002-4385-9435>) (2023) Theoretical and methodical analysis of foreign practices of using artificial intelligence in education and science «Вісник науки та освіти (Серія «Філологія», Серія «Педагогіка», Серія «Соціологія», Серія «Культура і мистецтво», Серія «Історія та археологія»)», 7 (13). pp. 832-848. ISSN 2786-6165
10.52058/2786-6165-2023-7(13)-832-848