Record Details

Компетентнісний підхід до формування в учнів 1-2 класів усного мовлення на уроках української мови в закладах загальної середньої освіти з навчанням мовами національних меншин

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/741851/
https://undip.org.ua/library/kompetentnisnyy-pidkhid-do-formuvannia-v-uchniv-1-2-klasiv-usnoho-movlennia-na-urokakh-ukrainskoi-movy-v-zakladakh-zahalnoi-serednoi-osvity-z-navchanniam-movamy-natsionalnykh-menshyn/
 
Title Компетентнісний підхід до формування в учнів 1-2 класів усного мовлення на уроках української мови в закладах загальної середньої освіти з навчанням мовами національних меншин
A competence-based approach to the formation of oral speech of 1-2 grades students in Ukrainian language lessons in the general secondary education institutions with instruction in the languages of national minorities
 
Creator Караман, Станіслав
Караман, Ольга
Ліпчевська, Інна Леонідівна
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
81 Linguistics and languages
 
Description У посібнику охарактеризовано сутність та ключові аспекти впровадження компетентнісного підходу до формування усного мовлення в учнів початкової школи в закладах загальної середньої освіти з навчанням мовами національних меншин. Розкрито специфіку дидактико-методичного супроводу формування умінь та навичок усного мовлення в учнів 1-2 класів. Наведено приклади практичної реалізації методів та прийомів формування усного мовлення в учнів на уроках державної мови.
In the manual the essence and key aspects of the implementation of the competence approach to the formation of oral speech in primary school students in the general secondary education institutions with instruction in the languages of national minorities are characterized. The specifics of didactic-methodical support for the formation of oral speech abilities and skills in students of grades 1-2 have been revealed. Examples of the practical implementation of methods and techniques for the formation of students’ oral speech in the state language lessons are given.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2022
 
Type Book
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/741851/1/%D0%9C%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%20%D0%BF%D0%BE%D1%81%D1%96%D0%B1%D0%BD%D0%B8%D0%BA%20%D0%A1.%D0%9A%D0%B0%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B0%D0%BD%2C%20%D0%9E.%D0%9A%D0%B0%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%B0%D0%BD%2C%20%D0%86.%D0%9B%D1%96%D0%BF%D1%87%D0%B5%D0%B2%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0_2022.pdf
Караман, Станіслав (orcid.org/0000-0003-3186-375X <http://orcid.org/0000-0003-3186-375X>), Караман, Ольга (orcid.org/0000-0002-5662-4395 <http://orcid.org/0000-0002-5662-4395>) and Ліпчевська, Інна Леонідівна (orcid.org/0000-0002-6901-5863 <http://orcid.org/0000-0002-6901-5863>) (2022) A competence-based approach to the formation of oral speech of 1-2 grades students in Ukrainian language lessons in the general secondary education institutions with instruction in the languages of national minorities . Педагогічна думка, м. Київ, Україна. ISBN 978-966-644-632-2