Record Details

Особливості прояву когнітивних компонентів у змішаному навчанні

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/741847/
https://reicst.com.ua/pmtp/article/view/2024-3-08-01
10.54929/2786-9199-2024-3-08-01
 
Title Особливості прояву когнітивних компонентів у змішаному навчанні
Peculiarities of the manifestations of cognitive components in blended learning
 
Creator Баніт, Ольга Василівна
Радомський, Ігор Петрович
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті проаналізовано особливості прояву когнітивних компонентів у процесі реалізації змішаного навчання в закладах вищої освіти. З’ясовано, що змішане навчання передбачає постійну зміну видів пізнавальної діяльності. Внаслідок цього відбувається значне навантаження на когнітивну систему. Автори виокремили для аналізу такі когнітивні компоненти: мислення, сприйняття, розуміння, увага, пам’ять, уява, мовлення. У результаті аналізу виявлено, що змішане навчання розвиває творче і критичне мислення; сприйняття у змішаному навчанні залежить від домінуючих сенсорних каналів та готовності здобувачів освіти активно брати участь в освітньому процесі. Розуміння у змішаному навчанні може бути повноцінним тільки тоді, коли реалізуються в два етапи: самостійна індивідуальна робота та демонстрація результатів. Успішність змішаного навчання залежить від уміння здобувачів освіти розподіляти увагу, відділяти основну інформацію від другорядної, зосереджуватися на розв’язанні конкретних завдань та ефективно співпрацювати з викладачами й іншими здобувачами як в аудиторії, так і в онлайн-середовищі. Зважаючи на тип інформації, яку здобувачі освіти отримують у змішаному навчанні, для оптимального засвоєння та використання знань мають бути задіяні різні типи пам’яті: процедурна, семантична, епізодична. Уява допомагає візуалізувати абстрактні поняття та концепції, уявити їх в реальному або вигаданому контексті. Мовлення, зокрема усна комунікація, розвиває вміння вільно чітко й виразно висловлювати свої думки та ідеї, а також дає можливість ділитися враженнями та взаємодіяти з однокурсниками й викладачами, поліпшуючи сприйняття інформації через колективний розум. Загалом, ефективність когнітивних компонентів у змішаному навчанні варіюється в залежності від конкретних умов та психологічних характеристик здобувачів освіти. Крім того, їхня взаємодія визначається тими умовами й обставинами, в яких знаходяться як викладачі так і здобувачі освіти, а також психоемоційним станом, в якому вони перебувають.
The peculiarities of the manifestation of cognitive components in the process of implementing blended learning in institutions of higher education analyzed in the article. It was found that blended learning involves a constant change in the types of cognitive activity. As a result, there is a significant load on the cognitive system. The authors singled out the following cognitive components for analysis: thinking, perception, understanding, attention, memory, imagination, speech. As a result of the analysis, it was found that blended learning develops creative and critical thinking; perception in mixed learning depends on the dominant sensory channels and the readiness of students to actively participate in the learning process. Understanding can be complete only when implemented in two stages: independent individual work and demonstration of results. The success of blended learning depends on students’ ability to allocate attention, separate primary information from secondary information, focus on solving specific tasks, and effectively collaborate with teachers and other learners both in the classroom and in the online environment. Considering the type of information students receive in mixed learning, for optimal assimilation and use of knowledge, different types of memory should be involved: procedural, semantic, episodic. Imagination helps to visualize abstract concepts and concepts, to imagine them in a real or fictional context. Speech, in particular oral communication, develops the ability to express one’s thoughts and ideas freely, clearly and expressively, and also provides an opportunity to share impressions and interact with fellow students and teachers, improving the perception of information through the collective mind. In general, the effectiveness of cognitive components varies depending on the specific conditions and psychological characteristics of the students. In addition, their interaction is determined by the conditions and circumstances in which both teachers and students find themselves, as well as the psycho-emotional state in which they are.
 
Publisher Науково-освітній інноваційний центр суспільних трансформацій
 
Date 2024
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/741847/1/%D0%91%D0%B0%D0%BD%D1%96%D1%82_%D0%A0%D0%B0%D0%B4%D0%BE%D0%BC%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D0%B9.pdf
- Баніт, Ольга Василівна (orcid.org/0000-0001-9002-6439 <http://orcid.org/0000-0001-9002-6439>) and Радомський, Ігор Петрович (orcid.org/0000-0003-2452-0898 <http://orcid.org/0000-0003-2452-0898>) (2024) Peculiarities of the manifestations of cognitive components in blended learning Проблеми сучасних трансформацій. Серія: педагогіка, 3. ISSN 2786-9199
10.54929/2786-9199-2024-3-08-01