Record Details

Аналіз діяльності інклюзивно-ресурсних центрів в Україні в умовах війни

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/741835/
https://ojs.csnukr.in.ua/index.php/Exceptional_child/article/view/172
10.33189/ectu.v114i2.172
 
Title Аналіз діяльності інклюзивно-ресурсних центрів в Україні в умовах війни
Analysis of the activities of inclusive resource centers in Ukraine during the conditions of war
 
Creator Сушко, П.М.
Прохоренко, Л.І.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
37.07 Management aspects of educational institutions
37.09 Organization of instruction
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description У статті обґрунтовано, що в умовах війни в Україні виникли серйозні виклики в системі освіти осіб з особливими освітніми потребами. Інклюзивно-ресурсні центри, які спеціалізуються на підтримці осіб з особливими потребами та інших вразливих груп громадян, відіграють критичну роль у забезпеченні доступу до якісної освіти, ресурсів та підтримки, особливо під час військових дій.
Дослідження роботи інклюзивно-ресурсних центрів в умовах війни в Україні дало змогу виявити потреби цих центрів, виклики, з якими вони зіштовхуються, а також сформувати шляхи покращення їхньої діяльності. Розкрито мету створення таких установ та завдання, які вони покликані вирішувати. З’ясовано наявний стан діяльності мережі інклюзивно-ресурсних центрів в Україні. За даними опитування, виявлено низку проблем в діяльності ІРЦ, зокрема: неузгодженість нормативно-правових актів, які регулюють діяльність ІРЦ; перевантаження наявного ресурсу ІРЦ, зокрема кадрового (брак фахівців; фахівці, які залишилися, виконують роботу, що охоплює всю сферу послуг для населення (іноді це один чи два фахівці); складність у виконанні комплексної оцінки і супровід внутрішньо переміщених дітей з особливими освітніми потребами та підтримку їх батьків (кількість ВПО значно більша, ніж в інших, що впливає на спроможність ІРЦ та часто потребує розширення їх мережі); брак фінансування (розподіл коштів субвенцій та місцевого бюджету між ІРЦ залежить від рішень громади, тому в різних громадах різна фінансова підтримка ІРЦ) тощо. Доведено, що мережа інклюзивно-ресурсних центрів продовжує розвиватися задля доступності послуг, які вони надають дітям і їхнім родинам. Проаналізовано інноваційні сервіси та онлайн-ресурси надання відповідних послуг та наголошено на потребі їх вдосконалення.
У висновку зроблено припущення, що отримані дані дослідження можуть сприяти розробленню політик та програм, спрямованих на підтримку інклюзивності та соціальної справедливості в умовах війни.
The article substantiates that the conditions of the war in Ukraine created serious challenges in the education system of persons with special educational needs. Inclusive resource centers, which specialize in supporting individuals with special needs and other vulnerable groups of citizens, play a critical role in ensuring access to quality education, resources and support, especially during military operations.
The study of the work of inclusive resource centers in the conditions of war in Ukraine made it possible to identify the needs of these centers, the challenges they face, as well as to form ways of improving their activities. The purpose of creating such institutions and the tasks they are designed to solve are disclosed. The current status of the network of inclusive resource centers in Ukraine has been clarified. According to the survey, a number of problems in the activity of the IRC were revealed, in particular: inconsistency of the normative legal acts that regulate the activity of the IRC; overloading of the available resources of the IRC, in particular personnel (lack of specialists; the remaining specialists perform the entire sphere of services for the population (sometimes it is one or two specialists); difficulty in performing a comprehensive assessment and accompanying internally displaced children with special educational needs and supporting their parents ( the number of IDPs is much larger than in others, which affects the capacity of IRCs and often requires the expansion of their network); lack of funding (distribution of subsidies and local budgets among IRCs depends on the decisions of the community, so in different communities IRCs have different financial support), etc, that the network of inclusive resource centers continues to develop for the accessibility of the services they provide to children and their families. Innovative services and online resources for the provision of relevant services are analyzed and the need for their improvement is emphasized.
The conclusion suggests that the obtained research data can contribute to the development of policies and programs aimed at supporting inclusiveness and social justice in wartime.
 
Publisher Інститут спеціальної педагогіки і психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України
 
Date 2024
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/741835/1/%D0%90%D0%9D%D0%90%D0%9B%D0%86%D0%97%20%D0%94%D0%86%D0%AF%D0%9B%D0%AC%D0%9D%D0%9E%D0%A1%D0%A2%D0%86%20%D0%86%D0%9D%D0%9A%D0%9B%D0%AE%D0%97%D0%98%D0%92%D0%9D%D0%9E-%D0%A0%D0%95%D0%A1%D0%A3%D0%A0%D0%A1%D0%9D%D0%98%D0%A5%20%D0%A6%D0%95%D0%9D%D0%A2%D0%A0%D0%86%D0%92%20%D0%92%20%D0%A3%D0%9A%D0%A0%D0%90%D0%87%D0%9D%D0%86%20%D0%92%20%D0%A3%D0%9C%D0%9E%D0%92%D0%90%D0%A5%20%D0%92%D0%86%D0%99%D0%9D%D0%98.pdf
- Сушко, П.М. (orcid.org/0000-0002-0356-2047 <http://orcid.org/0000-0002-0356-2047>) and Прохоренко, Л.І. (orcid.org/0000-0001-5037-0550 <http://orcid.org/0000-0001-5037-0550>) (2024) Analysis of the activities of inclusive resource centers in Ukraine during the conditions of war Особлива дитина: навчання і виховання, 2 (114). pp. 7-30. ISSN 2312-2781
10.33189/ectu.v114i2.172