Кризовий дискурс у соціальних мережах
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/741782/
https://iod.gov.ua/content/events/58/v-vseukrayinska-mizhgaluzeva--naukovo-praktichna-onlayn-konferenciya-nacionalna-nauka-i-osvita-v-umovah-viyni-rf-proti-ukrayini-ta-suchasnih-civilizaciynih-viklikiv_publications.pdf?1718186421.3282 |
|
Title |
Кризовий дискурс у соціальних мережах
Crisis discourse in social networks |
|
Creator |
Зарецька, О.О.
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise) |
|
Description |
Роботу присвячено аналізу кризового дискурсу у соціальних мережах. Термін «кризовий наратив» використовується для оповідей, які породжуються особою у кризовій ситуації для опису своїх переживань. Кризові наративи у дописах користувачів соціальних мереж досі не були предметом психологічних досліджень. Розглядаються складові й особливості кризового дискурсу у соціальних мережах. Робота виконувалась на матеріалах дописів у соціальних мережах Фейсбук та Інстаграм. Методами контентного аналізу було проаналізовано велику вибірку дописів, які ідентифікувалися як «кризові». Відмічено емоційність кризових наративів і їхню орієнтованість на діалог з адресатом, що зможе зрозуміти і розділити переживання автора. Детально аналізуються адресна спрямованість кризових наративів і мотивація авторів, яка складається з потреби у віртуальній психологічній підтримці, потреби у репрезентації себе і використанні площадки соціальної мережі для ознайомлення свого круга читачів зі своїми роздумами загального плану. Аргументується теза про ресурсну роль, що її відіграють кризові наративи у соціальних мережах. Виділено функції, що їх виконують дописи наративного плану у контексті кризи: це форма організації і приведення в порядок потоку важкої для прийняття і осмислення інформації; усвідомлення і доосмислення цінностей, що їх сповідує людина; відбір однодумців і підвищення їхньої згуртованості. Розглядаються семіотичні різновиди кризових наративів і їхні 535 гібридні форми. Проведено паралелі з аналогами «кризових наративів» у художній літературі. Наголошується на необхідності вироблення особою власної усвідомленої розвивальної стратегії у важкому перебігу обставин.
The work is devoted to the analysis of crisis discourse in social networks. The term "crisis narrative" is used for stories that are generated by persons in a crisis situation to describe their feelings and experiences. The phenomenon of the crisis narrative in the posts of social network users has not yet been the subject of psychological research. The components and features of crisis discourse in social networks are considered. The work was performed on the social media posts Facebook and Instagram. A large sample of posts identified as "crisis" was analyzed using content analysis methods. The emotionality of crisis narratives and their orientation towards a dialogue with the addressee who can understand and share the author’s experiences are noted. The target orientation of the posts of the crisis narratives is analyzed in detail as well as the motivation of the authors, which consists of the need for virtual psychological support, the need for self-representation and the use of a social network platform to acquaint their circle of readers with general author’s thoughts. The thesis about the resource role played by crisis narratives in social networks is argued. The functions that are performed by the posts of the narrative plan in the context of the crisis are highlighted: it is a form of organization and streamlining of the flow of information that is difficult to accept and understand; (2) awareness and understanding of the values that a person professes; (3) selection of like- minded people and increasing their cohesion. Semiotic varieties of crisis narratives and their hybrid forms are considered. Parallels with analogues of "crisis narratives" in fiction are drawn. Emphasis is placed on the need for a person to develop his own conscious development strategy in difficult circumstances. |
|
Publisher |
Інститут обдарованої дитини НАПН України
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Rights |
cc_by_nc_sa_4
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/741782/1/Za_VRpU24.pdf
- Зарецька, О.О. (orcid.org/0000-0002-1168-0051 <http://orcid.org/0000-0002-1168-0051>) (2024) Crisis discourse in social networks In: Національна наука і освіта в умовах війни РФ проти України та сучасних цивілізаційних викликів : матеріали V Всеукраїнської міжгалузевої науково-практичної онлайн-конференції (Київ, 27 березня – 2 квітня 2024 року) . Інститут обдарованої дитини НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 535-540. |
|