Record Details

Mobility in socio-educational and technical systems: an integrative model for the information society

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/741780/
https://acnsci.org/journal/index.php/ed/article/view/626
10.31812/ed.626
 
Title Mobility in socio-educational and technical systems: an integrative model for the information society
Мобільність у соціально-освітніх і технічних системах: інтегративна модель інформаційного суспільства
 
Creator Striuk, Mykola
Striuk, A.M.
Semerikov, Serhiy O.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
314/316 Society
 
Description This study aims to elucidate the state of research on mobility within socio-educational and technical systems through a comprehensive analysis of primary sources. The methodology employed includes the examination of primary sources, followed by their generalization and systematization, culminating in the synthesis of models. The findings are threefold: Firstly, we trace the evolution of the concept of mobility through scientific literature spanning the 19th to 21st centuries. Secondly, we offer interpretations of various types of mobility within socio-pedagogical and technical discourses. Lastly, we propose an integrative model of mobility tailored for the information society. Our research contributes to the field by providing a theoretical grounding for the interrelation of different types of mobility within socio-pedagogical and technical systems. The practical significance of this study lies in its introduction of new sources on the topic of mobility into scientific discourse.
Це дослідження має на меті з’ясувати стан досліджень мобільності в соціально-освітніх і технічних системах шляхом комплексного аналізу першоджерел. Застосовувана методологія включає дослідження першоджерел з наступним їх узагальненням і систематизацією, що завершується синтезом моделей. Висновки тричі: по-перше, ми простежуємо еволюцію концепції мобільності в науковій літературі з 19 по 21 століття. По-друге, ми пропонуємо інтерпретації різних типів мобільності в рамках соціально-педагогічного та технічного дискурсів. Нарешті, ми пропонуємо інтегративну модель мобільності, адаптовану до інформаційного суспільства. Наше дослідження робить внесок у поле, забезпечуючи теоретичне обґрунтування взаємозв'язку різних типів мобільності в соціально-педагогічних і технічних системах. Практичне значення дослідження полягає у введенні в науковий дискурс нових джерел на тему мобільності.
 
Publisher Academy of Cognitive and Natural Sciences
 
Date 2024
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language ru
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/741780/1/ED_626_Striuk_et_al.pdf
- Striuk, Mykola (orcid.org/0000-0002-7456-3725 <http://orcid.org/0000-0002-7456-3725>), Striuk, A.M. (orcid.org/0000-0001-9240-1976 <http://orcid.org/0000-0001-9240-1976>) and Semerikov, Serhiy O. (orcid.org/0000-0003-0789-0272 <http://orcid.org/0000-0003-0789-0272>) (2024) Mobility in socio-educational and technical systems: an integrative model for the information society Educational Dimension (10). pp. 235-265. ISSN 2708-4604
10.31812/ed.626