Record Details

Еволюція ідей освіти для сталого розвитку

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/741754/
http://sources.pnpu.edu.ua/article/view/264277
10.33989/2075-146x.2022.29.264277
 
Title Еволюція ідей освіти для сталого розвитку
Evolution of ideas of education for sustainable education
 
Creator Ільченко, Віра Романівна
Гуз, Костянтин Жоржович
 
Subject 304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise)
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
5 Мathematics. natural sciences
 
Description Стаття присвячена вивченню еволюції ідей освіти для сталого розвитку. Окрема увага приділена педагогічній технології «Довкілля» як варіанта ОСР. Авторами проаналізовано досягнення моделі освіти для сталого розвитку суспільства та вказати напрям удосконалення моделі відповідно до нового стандарту освіти.
The article deals with the evolution of ideas of education for sustainable development. Special attention is given to the pedagogical technology «Dovkillya» («Environment») as a variant of ESD. The authors analyzed the achievements of the model of education for sustainable development of society and indicate the direction of improvement of the model in accordance with the new standard of education. The areas of activity of the department of integration of the content of general secondary education of the Institute of Pedagogy of the National Academy of Sciences of Ukraine, which together with the Department of Methodology of the Content of Education of the PANO named after M. V. Ostrogradskyi plans to update the educational and methodological support of the model of education for sustainable development «Dovkillya» in accordance with the State Standard of General Secondary Education (2021). «Dovkillya» programs for grades 1-4 have been developed and approved by the Ministry of Education and Culture, educational and methodological support for the «Dovkillya» course for grades 1-6, and a study of its impact on the development of students' verbal and non-verbal intelligence, levels of their social maturity and health is planned, as this was investigated during the implementation of the model of education for sustainable development «Dovkillya».
 
Publisher Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка
 
Date 2022
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/741754/1/18.pdf
- Ільченко, Віра Романівна (orcid.org/0000-0003-2721-3877 <http://orcid.org/0000-0003-2721-3877>) and Гуз, Костянтин Жоржович (orcid.org/0000-0002-4332-1416 <http://orcid.org/0000-0002-4332-1416>) (2022) Evolution of ideas of education for sustainable education Витоки педагогічної майстерності (29). pp. 117-122. ISSN 2075 – 146X
10.33989/2075-146x.2022.29.264277