Record Details

Формування поняттєвого мислення в учасників освітнього процесу: системний підхід

Zhytomyr State University Library

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://eprints.zu.edu.ua/39128/
 
Title Формування поняттєвого мислення в учасників освітнього процесу: системний підхід
 
Creator Вознюк, О. В.
Горобець, С. М.
 
Subject BC Логіка
BF Психологія
L Освіта (Загальне)
 
Description Статтю присвячено проблемі формування поняттєвого мислення в учасників освітнього процесу у контексті системного підходу. Актуальність статті випливає з того, що, як показали порівняльні дослідження, на рубежі 2000-х років відбулася якісна зміна типу інтелекту підлітків: логічна систематизація інформації, заснована на поняттєвому
мисленні, поступово змінюється на формально-образні узагальнення, при яких суть явищ не виокремлюється і не розуміється, хоча великі обсяги інформації можуть утримуватися у пам'яті. При цьому мають місце зміни в структурі інформації, яка споживається людьми,
що впливає на нейрофізіологію, коли з "цивілізації текстів" і системного мислення люди переходять у "цивілізацію зорових образів". Показано, що якщо структуру інтелекту складають формально-образні узагальнення, то диференціювати причинно-наслідкові зв'язки складно, тому перевага надається прийняттю рішень на основі оцінки ймовірностей, без
розуміння того, як насправді розвиватимуться події.
 
Publisher Вид-во ЖДУ ім. І.Франка
 
Date 2023
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
ukraine
 
Identifier http://eprints.zu.edu.ua/39128/1/%D0%92%D0%BE%D0%B7%D0%BD%D1%8E%D0%BA%20%D0%93%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%B5%D1%86%D1%8C-Article%20Text-690141-1-10-20240227.pdf
Вознюк, О. В., Горобець, С. М. (2023) Формування поняттєвого мислення в учасників освітнього процесу: системний підхід. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Педагогічні науки (115). с. 50-64. ISSN 2663-6387