Record Details

Наука про навчання в електронну еру: про когнітивну взаємодію викладача та слухача в онлайн підвищенні кваліфікації

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/741670/
https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/APSE/article/view/18763
10.18372/2786-5487.1.18763
 
Title Наука про навчання в електронну еру: про когнітивну взаємодію викладача та слухача в онлайн підвищенні кваліфікації
The science of learning in the electronic era: about the cognitive interaction of the teacher and the student in online professional development
 
Creator Скрипник, М.І.
Кравчинська, Т.С.
Волинець, Н.П.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.02 General questions of didactics and method
374 Education and training out of school. Further education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Цифрові технології посилюють інтерес до вивчення науки про навчання. Розкрито практичні аспекти розроблення змісту курсів з теми «Наука про навчання в цифрову еру» для педагогічних і науково-педагогічних працівників. Обґрунтовано реалізацію принципів теорії когнітивного навантаження для взаємодії викладача та слухача в онлайн підвищенні кваліфікації. Через пошук відповідей на запитання: а) як змінюється категорія «процес навчання» в умовах цифрових технологій? б) які навчальні та навчально-творчі завдання для слухачів можуть дієво вплинути на спроможність педагога на практиці організовувати процес навчання в умовах цифровізації освіти? – досліджено особливості навчально-методичного забезпечення тематичних курсів.
Digital technologies increase interest in the study of the science of learning. The practical aspects of developing the content of courses on the topic «Science of learning in the digital era» for scientific and pedagogical workers are revealed. The implementation of the principles of the theory of cognitive load for the interaction of the teacher and the student in online professional development is substantiated. Through the search for answers to the following questions: a) how does the category «learning process» change in the conditions of digital technologies? b) what educational and educational-creative tasks for students can effectively influence the teacher's ability to practically organize the learning process in the conditions of digitalization of education? – the peculiarities of educational and methodological support of thematic courses were investigated.
 
Publisher Національний авіаційний університет
 
Date 2024
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/741670/1/458-472.pdf
- Скрипник, М.І. (orcid.org/0000-0003-4760-6723 <http://orcid.org/0000-0003-4760-6723>), Кравчинська, Т.С. (orcid.org/0000-0002-7521-3508 <http://orcid.org/0000-0002-7521-3508>) and Волинець, Н.П. (orcid.org/0000-0001-7482-0325 <http://orcid.org/0000-0001-7482-0325>) (2024) The science of learning in the electronic era: about the cognitive interaction of the teacher and the student in online professional development Актуальні проблеми в системі освіти: заклад загальної середньої освіти – доуніверситетська підготовка – заклад вищої освіти (4). pp. 458-472. ISSN 2786-5487
10.18372/2786-5487.1.18763