Методика підготовки педагогічних працівників закладів професійної освіти до здійснення змішаного навчання в умовах війни
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/741649/
https://conference.ivet.edu.ua/index.php/2022-1/article/view/305 10.32835/2786-619X.2024.1.14.149-152 |
|
Title |
Методика підготовки педагогічних працівників закладів професійної освіти до здійснення змішаного навчання в умовах війни
Methods of training teaching staff of vocational education institutions for implementing mixed learning in war conditions |
|
Creator |
Єршова, Ольга Леонідівна
|
|
Subject |
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.02 General questions of didactics and method 37.09 Organization of instruction 377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics |
|
Description |
Окреслено ролі педагогічних працівників у професійній освіті в умовах змішаного навчання під час війни. Констатована актуальність вміння застосовувати ІКТ для організації навчального процесу з кожної конкретної навчальної дисципліни. Підкреслена важливість вміти організувати педагогічні процеси онлайн таким чином, щоб здобувачі освіти були задіяні максимально, були їх активними учасниками а не спостерігачами і щоб не зважаючи на обставини воєнного часу, здобувачі відчували присутність педагога у ролі доброзичливого наставника. Акцентована увага на тому, що під час підготовки педагогічних працівників професійної освіти у навчальних закладах або на курсах підвищення кваліфікації необхідно крім прослуховування та засвоєння ними теоретичного матеріалу, обов’язково відпрацювати практично по етапах у повному обсязі власний фрагмент дистанційного курсу з навчальної дисципліни. Розроблена рекомендована логічна структура підготовки педагогічних працівників професійної освіти для здійснення змішаного навчання.
The roles of pedagogical workers in professional education in the conditions of mixed education during the war are outlined. The relevance of the ability to use ICT for the organization of the educational process in each specific educational discipline has been established. The importance of being able to organize pedagogical processes online is emphasized in such a way that students of education are involved as much as possible, are active participants and not observers, and so that, despite the circumstances of wartime, students feel the presence of a teacher in the role of a benevolent mentor. Emphasis is placed on the fact that during the training of professional education teachers in educational institutions or in advanced training courses, in addition to listening and learning the theoretical material, it is necessary to complete the entire part of the distance course on the educational discipline in stages. A recommended logical structure for the trainingof teachers of professional education for the implementation of blended learning has been developed. |
|
Publisher |
ІПО НАПН України
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/741649/1/1%2814%292024_%D0%97%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BD%D0%B0%20%D0%BA%D0%BE%D1%84%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%BD%D1%86%D1%96%D1%8F_-153-156.pdf
- Єршова, Ольга Леонідівна (orcid.org/0000-0002-3801-9730 <http://orcid.org/0000-0002-3801-9730>) (2024) Methods of training teaching staff of vocational education institutions for implementing mixed learning in war conditions Інноваційна професійна освіта. Науково-методичне забезпечення професійної освіти і навчання: матеріали ХVІІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції (звітної) Інституту професійної освіти НАПН України (26 лютого – 07 березня 2024 р.), 1 (14). pp. 152-155. ISSN 2786-619Х 10.32835/2786-619X.2024.1.14.149-152 |
|