TEACHERS’ PROFILE, MOTIVATION, APTITUDE, AND SATISFACTION IN A VIRTUAL UPSKILLING ENVIRONMENT
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
TEACHERS’ PROFILE, MOTIVATION, APTITUDE, AND SATISFACTION IN A VIRTUAL UPSKILLING ENVIRONMENT
ПРОФІЛЬ, МОТИВАЦІЯ, ЗДІБНОСТІ ТА ЗАДОВОЛЕНІСТЬ УЧИТЕЛІВ ПІД ЧАС ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ У ВІРТУАЛЬНОМУ СЕРЕДОВИЩІ |
|
Creator |
Marcial, Dave E.
Palama, Jan Cynth Bucog, Fredlie Binarao, Steven Марсіал, Дейв Е. Палама, Ян Синт Буког, Фредлі Бінарао, Стівен |
|
Subject |
Upskilling Teachers
Teacher Professional Development Open Online Course Online Learning Aptitude Online Learning Motivation Online Learning Satisfaction підвищення кваліфікації вчителів професійний розвиток учителів відкритий онлайн-курс здатність до онлайн-навчання мотивація до онлайн-навчання задоволеність онлайн-навчанням |
|
Description |
The COVID-19 pandemic brought about significant challenges for educators, particularly in ensuring the uninterrupted flow of education. In response, various upskilling initiatives were launched to help teachers adapt. However, these initiatives shifted to a virtual format due to lockdown measures. This shift presented new hurdles for teachers who needed to acquire the knowledge and skills essential for effective online teaching. This paper aims to provide an overview of an open online course attended by teachers in the Philippines to enhance their online teaching capabilities. Specifically, this study assesses the teachers' motivation for participating in the training, aptitude for online learning, and satisfaction with the training program. This online upskilling course ran for nine weeks. The core objective of this training program was to equip these educators with literacy and knowledge-deepening skills in online distance teaching. The participants comprised educators from primary and higher education institutions in the Philippines. To gather data, we administered online survey questionnaires. Two hundred fifty-nine teacher-respondents actively participated and enrolled in this open online course. The results of the study yield a noteworthy finding. The overall mean training motivation score of 1.31 suggests that teachers are highly motivated to improve their online teaching skills. However, when their aptitude was assessed using the Test for Online Learning Success Self-assessment by Kerr Rynearson, the respondents achieved an average score of 167.75, indicating a deficiency in online learning skills. Despite this skill gap, the respondents expressed high satisfaction with the online upskilling they received. These findings highlight the urgent need to equip teachers with the essential skills and knowledge required for effective online teaching, especially as online learning remains a pivotal platform for continuous professional development. Addressing the deficit in online learning skills while sustaining high motivation and satisfaction among teachers should be a top priority in future education initiatives.
Пандемія COVID-19 спричинила значні виклики для освітян, зокрема у забезпеченні безперервного освітнього процесу. У відповідь на це було започатковано різні ініціативи з підвищення кваліфікації, щоб допомогти вчителям адаптуватися. Однак через карантинні заходи ці ініціативи перейшли у віртуальний формат. Це створило нові перешкоди для вчителів, яким потрібно було здобути знання та навички, необхідні для ефективного викладання онлайн. Ця стаття має на меті надати огляд відкритого онлайн-курсу, який відвідують учителі на Філіппінах, щоб покращити свої навички викладання онлайн. Зокрема це дослідження оцінює мотивацію вчителів до участі в тренінгу, їхню здатність до онлайн-навчання та задоволеність навчальною програмою. Онлайн-курс підвищення кваліфікації тривав дев'ять тижнів. Основна мета цієї навчальної програми полягала в тому, щоб навчити педагогів грамотності та поглибити їхні знання в галузі дистанційного викладання в Інтернеті. Серед учасників були викладачі початкових та вищих навчальних закладів Філіппін. Для збору даних ми провели онлайн-опитування. Двісті п'ятдесят дев'ять учителів-респондентів взяли активну участь і зареєструвалися на цей відкритий онлайн-курс. Результати дослідження продемонстрували, що загальний середній бал щодо мотивації до навчання - 1,31, що свідчить про значну вмотивованість учителів до вдосконалення своїх навичок з викладання онлайн. Однак, коли їх здібності оцінювали за допомогою Тесту для самооцінки успішності онлайн-навчання Керра Райнеарсона, респонденти отримали середній бал 167,75, що свідчить про недостатній рівень навичок з онлайн-навчання. Незважаючи на цей пробіл у навичках, респонденти висловили високу задоволеність отриманим підвищенням кваліфікації онлайн. Ці висновки підкреслюють нагальну потребу в забезпеченні вчителів основними навичками та знаннями, необхідними для ефективного викладання онлайн, особливо з огляду на те, що онлайн-навчання залишається ключовою платформою для безперервного професійного розвитку. Подолання дефіциту навичок онлайн-навчання при збереженні високої мотивації та задоволеності вчителів має стати головним пріоритетом у майбутніх освітніх ініціативах. |
|
Publisher |
Institute for Digitalisation of Education of NAES of Ukraine
|
|
Date |
2024-06-28
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion Peer-reviewed Article рецензируемая статья рецензована стаття |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/5491
10.33407/itlt.v101i3.5491 |
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol. 101 No. 3 (2024); 164-180
Информационные технологии и средства обучения; Том 101 № 3 (2024); 164-180 Інформаційні технології і засоби навчання; Том 101 № 3 (2024); 164-180 Інформаційні технології і засоби навчання; ##issue.vol## 101 ##issue.no## 3 (2024); 164-180 2076-8184 10.33407/itlt.v101i3 |
|
Language |
eng
|
|
Relation |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/5491/2260
|
|
Rights |
Copyright (c) 2024 Dave E. Marcial, Jan Cynth Palama, Fredlie Bucog, Steven Binarao
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|