Науково-методична компетентність тьютора як представника сучасних моделей педагогічної професії в українському освітньому просторі
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
https://lib.iitta.gov.ua/741499/
http://pedalmanac.site/index.php/main/article/view/247 10.37915/pa.vi49.247 |
|
Title |
Науково-методична компетентність тьютора як представника сучасних моделей педагогічної професії в українському освітньому просторі
Scientific and methodic competence of a tutor as a representative of modern models of teaching profession in ukrainian educational space |
|
Creator |
Толочко, С.В.
|
|
Subject |
37.09 Organization of instruction
374 Education and training out of school. Further education |
|
Description |
У статті проаналізовано та виокремлено основні підходи до формулювання, визначення й розвитку науково-методичної компетентності за класифікаційними ознаками професіограм викладачів у післядипломній педагогічній освіті, зокрема тьюторів, концептуалізовано принципи, підходи і технології їхньої підготовки зі сформованою компетентністю синергізму становлення і розвитку. Визначено понятійно-категоріальний апарат дослідження: «тьютор», «тьюторант», «тьюторство», «тьюторська діяльність». Сформульовано дефініцію поняття «професійна науково-методична компетентність тьютора», яка нами розглядається як інтегральна характеристика, що включає створення й реалізацію індивідуальної освітньої траєкторії учня/студента, його академічний супровід для здійснення самоосвітньої діяльності, формування системи цінностей і способу життя (здорового, професійно переконаного, соціально-екологічно-відповідального громадянського); володіння якостями та здібностями: упевненістю, мотивацією, позитивним ставленням, креативністю, ентузіазмом і завзятістю; є сукупністю розвинених компетентностей (педагогічної, психологічної, методологічної, методичної, дистанційного, е-, онлайн-навчання, технічної, організаційної, фахової, ведення онлайн-комунікації, індивідуально-особистісної); професійну сформованість спільної діяльності з тьюторантом, оптимально дібраний та укладений науково- і навчально-методичний матеріал; відповідність результативності, неупередженості й дієвості оцінювання компетентності, стимулювання й мотивації самостійної освітньої діяльності. Розроблено професіограму тьютора в післядипломній педагогічній освіті з характеристикою особливостей професійної підготовки, концептуалізацією системних якостей, знань, умінь, здатностей, сформованості, готовності, відповідальності і відповідності. Актуалізовано науково-методичні інструменти для визначення принципів, підходів, видів тьюторингу в освіті, технік та провідних ролей. Проаналізовано й виокремлено види компетентностей, очікувані результати та можливості реалізації тьюторингу в освіті. The article analyzes and highlights main approaches to formulation, definition and development of scientific and methodic competence according to classification characteristics of professiograms of teachers in postgraduate pedagogical education, especially tutors, conceptualizes principles, approaches and technologies of their training with formed competence of formation and development synergism. Conceptual and categorical apparatus of research "tutor", "tutor", "tutoring", "tutoring activity" is defined. Definition of the concept of "professional scientific and methodical competence of a tutor" is formulated, which we consider as an integral characteristic that includes the creation and implementation of individual educationalstuden’s trajectory, his academic support for self-educational activity, values and lifestyle formation (healthy, professionally convinced, socially and environmentally responsible, civil); possession of qualities and abilities: confidence, motivation, positive attitude, creativity, enthusiasm and perseverance; is a set of developed competencies (pedagogical, psychological, methodological, methodical, distance, e-, online learning, technical, organizational, professional, online communication, individual and personal); professional formation of joint activity with a tutor, optimally selected and complicated scientific and educational material; correspondence with efficiency, impartiality and efficiency of competence assessment, stimulation and motivation of independent educational activity. Tutor’s professional profile in postgraduate pedagogical education with characteristic of professional training peculiarities, conceptualization of system qualities, knowledge, abilities, formation, readiness, responsibility and appropriateness is developed. Scientific and methodological tools for defining principles, approaches, types of tutoring in education, techniques and leading roles are maintained. Types of competencies, expected results and opportunities for tutoring in education are analyzed and singled out. |
|
Publisher |
КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти»
|
|
Date |
2021
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
https://lib.iitta.gov.ua/741499/1/247-%D0%A2%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%96-361-1-10-20211031%20%281%29.pdf
- Толочко, С.В. (orcid.org/0000-0002-9262-2311 <http://orcid.org/0000-0002-9262-2311>) (2021) Scientific and methodic competence of a tutor as a representative of modern models of teaching profession in ukrainian educational space Педагогічний альманах (49). pp. 96-108. ISSN 2616-5597 10.37915/pa.vi49.247 |
|