Record Details

Providing inclusive learning at higher school

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/736003/
https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/conhecimento_diversidade/article/view/10946
10.18316/rcd.v15i37.10946
 
Title Providing inclusive learning at higher school
Забезпечення інклюзивного навчання у вищій школі
 
Creator Nahorna, Olena
Lytovchenko, Svitlana
Tripak, Marian
Serhiienko, Tamara
Khmil, Iryna
 
Subject 37.09 Organization of instruction
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Providing inclusive learning at higher school is fulfilled on the basis of using specialized infrastructure, pedagogical practice and pedagogical workers’ effective work. An important direction of the study in the academic paper is the analysis of the key principles of forming inclusive learning at higher school using the experience of developed countries and its implementation in pedagogical practice. The issue of ensuring inclusive education is an urgent one for the social policy of any country, as it plays a significant role in ensuring the development of human capital and promoting demographic policy. The purpose of the present academic paper is to analyze the features of organizing inclusive learning at higher school. The state policy for inclusive education formation should include several measures aimed at improving the educational environment, training highly qualified pedagogical workers and a number of tools used during the educational process. The academic paper studies the key principles of organizing inclusive learning and the basis for its further development. Particular attention is paid to the issue of using the means of organizing inclusive education aimed at developing emotional and academic intelligence. The scientific article outlines the basic principles of establishing inclusive education and opportunities for improving the implementation quality. The research results indicate the necessity to improve the state social policy, the introduction of innovative infrastructure and specialized means used to improve the quality of inclusive education. The obtained results can be used for modern higher schools in order to ensure an effective educational process.
Забезпечення інклюзивного навчання у вищій школі здійснюється на основі використання спеціалізованої інфраструктури, педагогічної практики та ефективної роботи педагогічних працівників. Важливим напрямком дослідження в науковій роботі є аналіз ключових засад формування інклюзивного навчання у вищій школі з використанням досвіду розвинутих країн та його впровадження в педагогічну практику. Питання забезпечення інклюзивної освіти є актуальним для соціальної політики будь-якої країни, оскільки відіграє значну роль у забезпеченні розвитку людського капіталу та просуванні демографічної політики. Метою даної наукової роботи є аналіз особливостей організації інклюзивного навчання у вищій школі. Державна політика формування інклюзивної освіти має включати низку заходів, спрямованих на покращення освітнього середовища, підготовку висококваліфікованих педагогічних працівників та ряд інструментів, які використовуються під час освітнього процесу. У науковій роботі досліджено основні принципи організації інклюзивного навчання та основи його подальшого розвитку. Особливу увагу приділено питанню використання засобів організації інклюзивного навчання, спрямованих на розвиток емоційного та академічного інтелекту. У науковій статті окреслено основні принципи становлення інклюзивної освіти та можливості підвищення якості впровадження. Результати дослідження свідчать про необхідність удосконалення державної соціальної політики, впровадження інноваційної інфраструктури та спеціалізованих засобів, що використовуються для підвищення якості інклюзивної освіти. Отримані результати можуть бути використані для сучасної вищої школи з метою забезпечення ефективного навчального процесу.
 
Publisher Centro Universitário La Salle do Rio de Janeiro
 
Date 2023
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language en
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/736003/1/farias%2C%2B10946_OLENA%2BNAHORNA%20%284%29.pdf
- Nahorna, Olena (orcid.org/0000-0002-8045-1260 <http://orcid.org/0000-0002-8045-1260>), Lytovchenko, Svitlana (orcid.org/0000-0003-0001-4667 <http://orcid.org/0000-0003-0001-4667>), Tripak, Marian (orcid.org/0000-0001-6924-5469 <http://orcid.org/0000-0001-6924-5469>), Serhiienko, Tamara (orcid.org/0000-0003-2414-5418 <http://orcid.org/0000-0003-2414-5418>) and Khmil, Iryna (orcid.org/0000-0002-0157-0289 <http://orcid.org/0000-0002-0157-0289>) (2023) Providing inclusive learning at higher school Conhecimento & Diversidade, 15 (37). pp. 193-209. ISSN 2237-8049
10.18316/rcd.v15i37.10946
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.18316/rcd.v15i37.10946