Record Details

Бібліографічна реконструкція польсько-української співпраці в галузі освіти і педагогіки (деякі аспекти підготовки бібліографічного покажчика «Освіта і педагогічна наука України і Польщі. 2005–2024»)

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/740931/
http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2024/67/part_2/57.pdf
10.32782/2663-6085/2023/67.2.55
 
Title Бібліографічна реконструкція польсько-української співпраці в галузі освіти і педагогіки (деякі аспекти підготовки бібліографічного покажчика «Освіта і педагогічна наука України і Польщі. 2005–2024»)
Bibliographical reconstruction of Polish-Ukrainian cooperation in the field of education and pedagogy (some aspects of bibliographical preparation index “Education and pedagogical science Ukraine and Poland. 2005–2024”)
 
Creator Кропочева, Наталія Миколаївна
 
Subject 001.32 Learned, scientific societies. Academies
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
02 Бібліотечна справа
37 Education
 
Description У статті здійснено науково-бібліографічний огляд стану відображення польсько-українського співробітництва у галузі освіти і педагогіки засобами підготовки та оприлюднення інформаційно-бібліографічних видань різноаспектного тематичного та жанрового спрямування. З огляду на соціальні чинники, а саме тимчасове перебування наших співвітчизників за кордоном внаслідок агресії РФ, зазначено, що українсько-польська співпраця вийшла за межі офіційних перемовин, зустрічей, усталених за десятиліття спільної діяльності, на більш високий рівень, набуваючи соціологічного, психологічного контексту. Враховуючи названі обставини, розглянуто українсько-польське партнерство у сфері сучасної освіти й науки як пріоритетний напрям в інформаційно-бібліографічній діяльності Державної науково-педагогічної бібліотеки України імені В. О. Сухомлинського, реалізованого в наукових дослідженнях, в структурі яких укладання бібліографічних посібників є однією із вагомих складових.
Висвітлено основні напрями відображення українсько-польського партнерства засобами науково-допоміжних бібліографічних видань, тематична складова яких репрезентує наукові досягнення та проблеми в освітньо-науковому просторі, утверджує пріоритетні наукові традиції у польсько-українському співробітництві. Представлено досвід педагогічного й освітнього партнерства засобами багаторічної наукової, освітньої, дослідницької співпраці. Встановлено найвагоміші здобутки у поступі українсько-польського співробітництва, що підтверджено започаткуванням у 2005 р. проведення циклічних українсько-польських / польсько-українських форумів у співпраці з польськими дослідницькими і освітніми установами; українсько-польських щорічників «Професійна освіта: педагогіка і психологія», «Професійна і неперервна освіта», в яких публікуються дослідницькі рефлексії українських та польських дослідників в галузі порівняльної педагогіки, педагогіки праці та педагогіки дорослих.
Перспективним є вивчення способів представлення відомостей про українсько-польську співпрацю, враховуючи традиційні практики цієї співпраці, зокрема через діяльність відомих педагогів, вчених, представлену в біобібліографічних посібниках, у відзначенні ювілейних дат дослідників, педагогів, громадських діячів.
The article provides a scientific and bibliographic review of the state of reflection of Polish-Ukrainian cooperation in the field of education and pedagogy by means of preparation and publication of informative and bibliographic publications of various thematic and genre orientations. Taking into account social factors, namely the temporary stay of our compatriots abroad, as a result of the aggression of the Russian Federation, it is noted that Ukrainian-Polish cooperation has gone beyond official negotiations, meetings, established over decades of joint activity, to a higher level, acquiring a sociological and psychological context. Taking into account the mentioned circumstances, the Ukrainian-Polish partnership in the field of modern education and science is considered as a priority direction in the information and bibliographic activity of V. O. Sukhomlynskyi State Scientific and Pedagogical Library of Ukraine, implemented in scientific research, in the structure of which compilation of bibliographic manuals is one of weighty components.
The main directions of reflecting the Ukrainian-Polish partnership by means of scientific and auxiliary bibliographic publications, the thematic component of which represents scientific achievements and problems in the educational and scientific space, confirms priority scientific traditions in Polish-Ukrainian cooperation, are highlighted. Ukrainian-Polish yearbooks «Professional education: pedagogy and psychology», «Professional and continuing education», in which research reflections of Ukrainian and Polish researchers in the field of comparative pedagogy, work pedagogy and adult pedagogy are published. It is promising to study the ways of presenting information about Ukrainian-Polish cooperation, taking into account the traditional practices of this cooperation, in particular through the activities of famous teachers, scientists, presented in biobibliographic manuals, in marking the jubilee dates of researchers, teachers, and public figures.
 
Publisher Видавничий дім «Гельветика»
 
Date 2024
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/740931/1/Kropocheva_stattia.pdf
- Кропочева, Наталія Миколаївна (orcid.org/0000-0002-7025-8272 <http://orcid.org/0000-0002-7025-8272>) (2024) Bibliographical reconstruction of Polish-Ukrainian cooperation in the field of education and pedagogy (some aspects of bibliographical preparation index “Education and pedagogical science Ukraine and Poland. 2005–2024”) Innovative Pedagogy, 2 (67). pp. 273-278. ISSN 2663-6085
10.32782/2663-6085/2023/67.2.55
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.32782/2663-6085/2023/67.2.55