Програма розвитку дітей раннього та дошкільного віку з інтелектуальними порушеннями
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/740902/
https://ispukr.org.ua/?p=11295 |
|
Title |
Програма розвитку дітей раннього та дошкільного віку з інтелектуальними порушеннями
Program of development of children of early and preschool age with intellectual disabilities |
|
Creator |
Чеботарьова, О. В.
Блеч, Г. О. Гладченко, І. В. Бобренко, Інна Всеволодівна Трикоз, С. В. Мякушко, О. І. Сухіна, І.В. Бабій, Н.С. Цимбалюк, Н.П. Лукачук, І.Д. |
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
37.09 Organization of instruction 376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями. |
|
Description |
Програму розвитку дітей раннього та дошкільного віку з інтелектуальними порушеннями розроблено відповідно Концепції освіти дітей раннього та дошкільного віку, нової редакції Базового компоненту дошкільної освіти, сучасних досягнень у сфері спеціальної педагогіки та психології, вітчизняних та світових тенденцій раннього розвитку та підтримки дітей з особливими освітніми потребами. Програму представлено за сьома освітніми напрямами, структуровано за уніфікованою для усіх вікових періодів життя рамкою-схемою, що охоплює такі елементи: пояснювальну записку, що містить вікові можливості дітей, «Зміст навчання та виховання», «Освітні завдання», «Показники життєвих компетенцій дитини». У Програмі відображено сучасний зміст освіти дитини з порушеннями інтелектуального розвитку від народження до семи років та розкрито актуальні питання організаційно-методичного забезпечення гармонійного та різнобічного розвитку особистості, створення в умовах закладу дошкільної освіти розвивального життєвого простору, який передбачає розвиток ігрової, пізнавальної, мовленнєвої, предметно-практичної, музично-ритмічної, соціально-побутової діяльності, реалізацію сенсорного, трудового, патріотичного виховання дітей. Програму адресовано фахівцям спеціальних закладів дошкільної освіти та закладів з інклюзивним навчанням, інклюзивно-ресурсних центрів, викладачам та студентам закладів вищої освіти; батькам дітей з особливими освітніми потребами, всім зацікавленим проблемами сучасної спеціальної педагогіки та психології. The development program for children of early and preschool age with intellectual disabilities was developed in accordance with the Concept of Education of Early and Preschool Children, the new version of the Basic Component of Preschool Education, modern achievements in the field of special pedagogy and psychology, domestic and global trends in early development and support for children with special educational needs. The program is presented in seven educational directions, structured according to a framework-scheme unified for all age periods of life, which includes the following elements: an explanatory note containing children's age-related capabilities, "Content of education and upbringing", "Educational tasks", "Indicators of the child's life competences". The Program reflects the modern content of the education of a child with intellectual development disorders from birth to seven years of age and reveals the topical issues of organizational and methodological support for harmonious and versatile personality development, creation of a developmental life space in the conditions of a preschool education institution, which provides for the development of play, cognitive, speech, subject-related -practical, musical and rhythmic, social and household activities, implementation of sensory, labor, patriotic education of children. The program is addressed to specialists of special preschool education institutions and institutions with inclusive education, inclusive resource centers, teachers and students of higher education institutions; to parents of children with special educational needs, to everyone interested in the problems of modern special pedagogy and psychology. |
|
Publisher |
ІСПП імені Миколи Ярмченка НАПН України
|
|
Date |
2023
|
|
Type |
Teaching Resource
NonPeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/740902/1/%2B%D0%9F%D0%A0%D0%9E%D0%93%D0%A0%D0%90%D0%9C%D0%90%20%D1%80%D0%BE%D0%B7%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%BA%D1%83%20%D0%B4%D1%96%D1%82%D0%B5%D0%B9%20%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8C%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20%D1%82%D0%B0%20%D0%B4%D0%BE%D1%88%D0%BA%D1%96%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20%D0%B2%D1%96%D0%BA%D1%83%20%D0%B7%20%D1%96%D0%BD%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%83%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D0%BC%D0%B8%20%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%83%D1%88%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F%D0%BC%D0%B8_%28%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D0%BE%D1%82%D0%B8%D0%BF%29.pdf
- Чеботарьова, О. В. (orcid.org/0000-0002-4560-3708 <http://orcid.org/0000-0002-4560-3708>), Блеч, Г. О. (orcid.org/0000-0003-4884-6024 <http://orcid.org/0000-0003-4884-6024>), Гладченко, І. В. (orcid.org/0000-0002-2013-8053 <http://orcid.org/0000-0002-2013-8053>), Бобренко, Інна Всеволодівна (orcid.org/0000-0002-9501-5461 <http://orcid.org/0000-0002-9501-5461>), Трикоз, С. В. (orcid.org/0000-0002-5929-589X <http://orcid.org/0000-0002-5929-589X>), Мякушко, О. І. (orcid.org/0000-0002-7675-7523 <http://orcid.org/0000-0002-7675-7523>), Сухіна, І.В. (orcid.org/0000-0001-7838-1948 <http://orcid.org/0000-0001-7838-1948>), Бабій, Н.С. (orcid.org/0009-0007-6689-9513 <http://orcid.org/0009-0007-6689-9513>), Цимбалюк, Н.П. (orcid.org/0009-0008-2361-9240 <http://orcid.org/0009-0008-2361-9240>) and Лукачук, І.Д. (orcid.org/0009-0001-0466-0204 <http://orcid.org/0009-0001-0466-0204>) (2023) Program of development of children of early and preschool age with intellectual disabilities [Teaching Resource] |
|