Record Details

Безбар’єрність: стратегічні вектори змісту й реалізації у післядипломній освіті

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/740703/
https://eu-conf.com/en/events/trends-in-the-development-of-science-and-teaching-methods/
 
Title Безбар’єрність: стратегічні вектори змісту й реалізації у післядипломній освіті
Barrier-free: strategic vectors of content and implementation in postgraduate education
 
Creator Любченко, Н.В.
Козенко, Р. В.
 
Subject 374 Education and training out of school. Further education
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description У статті розкрито основні завдання забезпечення рівних можливостей кожній людині реалізовувати свої права, отримувати послуги на рівні з іншими шляхом інтегрування фізичної, інформаційної, цифрової, соціальної та громадянської, економічної та освітньої безбар’єрності до всіх сфер державної політики у контексті Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року. Описано сутність поняття «безбар’єрність», вектори змісту й реалізації у післядипломній освіті та досвід кафедри менеджменту освіти та права.
The article reveals the main tasks of ensuring equal opportunities for every person to exercise their rights, to receive services on a par with others by integrating physical, informational, digital, social and civil, economic and educational barrier-freeness into all spheres of state policy in the context of the National Strategy for Creating Barrier-free space in Ukraine for the period until 2030. The essence of the concept of "barrier-free", the vectors of content and implementation in postgraduate education and the experience of the Department of Education Management and Law are described.
 
Publisher European Conference
 
Date 2024
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/740703/1/%D0%9D%D0%90%D0%9F%D0%9D_%D0%91%D0%95%D0%97%D0%91%D0%90%D0%A0%E2%80%99%D0%84%D0%A0%D0%9D%D0%86%D0%A1%D0%A2%D0%AC%20%D0%A1%D0%A2%D0%A0%D0%90%D0%A2%D0%95%D0%93%D0%86%D0%A7%D0%9D%D0%86%20%D0%92%D0%95%D0%9A%D0%A2%D0%9E%D0%A0%D0%98%20%D0%97%D0%9C%D0%86%D0%A1%D0%A2%D0%A3_%D0%9B%D1%8E%D0%B1%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%9D.%20%D0%92.%2C%20%D0%9A%D0%BE%D0%B7%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%A0.%20%D0%92.__removed.pdf
- Любченко, Н.В. (orcid.org/0000-0002-4247-340X <http://orcid.org/0000-0002-4247-340X>) and Козенко, Р. В. (orcid.org/0000-0003-0146-6243 <http://orcid.org/0000-0003-0146-6243>) (2024) Barrier-free: strategic vectors of content and implementation in postgraduate education The XVI International Scientific and Practical Conference "Trends in the development of science and teaching methods", April 22-24, 2024. pp. 192-195. ISSN 9-789-40372-398-3