Безбар’єрність: стратегічні вектори змісту й реалізації у післядипломній освіті
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/740703/
https://eu-conf.com/en/events/trends-in-the-development-of-science-and-teaching-methods/ |
|
Title |
Безбар’єрність: стратегічні вектори змісту й реалізації у післядипломній освіті
Barrier-free: strategic vectors of content and implementation in postgraduate education |
|
Creator |
Любченко, Н.В.
Козенко, Р. В. |
|
Subject |
374 Education and training out of school. Further education
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями. |
|
Description |
У статті розкрито основні завдання забезпечення рівних можливостей кожній людині реалізовувати свої права, отримувати послуги на рівні з іншими шляхом інтегрування фізичної, інформаційної, цифрової, соціальної та громадянської, економічної та освітньої безбар’єрності до всіх сфер державної політики у контексті Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року. Описано сутність поняття «безбар’єрність», вектори змісту й реалізації у післядипломній освіті та досвід кафедри менеджменту освіти та права.
The article reveals the main tasks of ensuring equal opportunities for every person to exercise their rights, to receive services on a par with others by integrating physical, informational, digital, social and civil, economic and educational barrier-freeness into all spheres of state policy in the context of the National Strategy for Creating Barrier-free space in Ukraine for the period until 2030. The essence of the concept of "barrier-free", the vectors of content and implementation in postgraduate education and the experience of the Department of Education Management and Law are described. |
|
Publisher |
European Conference
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/740703/1/%D0%9D%D0%90%D0%9F%D0%9D_%D0%91%D0%95%D0%97%D0%91%D0%90%D0%A0%E2%80%99%D0%84%D0%A0%D0%9D%D0%86%D0%A1%D0%A2%D0%AC%20%D0%A1%D0%A2%D0%A0%D0%90%D0%A2%D0%95%D0%93%D0%86%D0%A7%D0%9D%D0%86%20%D0%92%D0%95%D0%9A%D0%A2%D0%9E%D0%A0%D0%98%20%D0%97%D0%9C%D0%86%D0%A1%D0%A2%D0%A3_%D0%9B%D1%8E%D0%B1%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%9D.%20%D0%92.%2C%20%D0%9A%D0%BE%D0%B7%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%A0.%20%D0%92.__removed.pdf
- Любченко, Н.В. (orcid.org/0000-0002-4247-340X <http://orcid.org/0000-0002-4247-340X>) and Козенко, Р. В. (orcid.org/0000-0003-0146-6243 <http://orcid.org/0000-0003-0146-6243>) (2024) Barrier-free: strategic vectors of content and implementation in postgraduate education The XVI International Scientific and Practical Conference "Trends in the development of science and teaching methods", April 22-24, 2024. pp. 192-195. ISSN 9-789-40372-398-3 |
|