Record Details

Зарубіжний досвід функціонування профільної школи як механізму формування компетентностей здобувачів загальної середньої освіти

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/740818/
https://undip.org.ua/library/kompetentnisno-oriientovane-navchannia-vyklyky-ta-perspektyvy-zbirnyk-tez-iv-vseukrainskoi-naukovo-praktychnoi-internet-konferentsii/
 
Title Зарубіжний досвід функціонування профільної школи як механізму формування компетентностей здобувачів загальної середньої освіти
Foreign experience of the functioning of a specialized school as a mechanism for the formation of competencies of students of general secondary education
 
Creator Головко, Микола Васильович
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description В тезах проаналізовано досвід функціонування профільної освіти у Франції. В контексті запровадження профільної середньої освіти в Україні актуальним є досвід зарубіжних освітніх систем, що традиційно оперативно реагують на суспільні запити та соціально-економічні потреби.
The theses analyze the experience of specialized education in France. In the context of the introduction of specialized secondary education in Ukraine, the experience of foreign educational systems that traditionally respond promptly to public requests and socio-economic needs is relevant.
 
Publisher Видавничий дім «Освіта»
 
Date 2024
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/740818/1/Holovko_Zbirnyk_tez_viddil_susp_2024_ost.pdf
- Головко, Микола Васильович (orcid.org/0000-0002-8634-591X <http://orcid.org/0000-0002-8634-591X>) (2024) Foreign experience of the functioning of a specialized school as a mechanism for the formation of competencies of students of general secondary education In: Компетентнісно орієнтоване навчання: виклики та перспективи: збірник тез ІV Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції «Компетентнісно орієнтоване навчання: виклики та перспективи», Київ, 21 березня 2024 р. . Видавничий дім «Освіта», м. Київ, Україна, pp. 23-24. ISBN 978-966-983-519-2