Зарубіжний досвід функціонування профільної школи як механізму формування компетентностей здобувачів загальної середньої освіти
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/740818/
https://undip.org.ua/library/kompetentnisno-oriientovane-navchannia-vyklyky-ta-perspektyvy-zbirnyk-tez-iv-vseukrainskoi-naukovo-praktychnoi-internet-konferentsii/ |
|
Title |
Зарубіжний досвід функціонування профільної школи як механізму формування компетентностей здобувачів загальної середньої освіти
Foreign experience of the functioning of a specialized school as a mechanism for the formation of competencies of students of general secondary education |
|
Creator |
Головко, Микола Васильович
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
В тезах проаналізовано досвід функціонування профільної освіти у Франції. В контексті запровадження профільної середньої освіти в Україні актуальним є досвід зарубіжних освітніх систем, що традиційно оперативно реагують на суспільні запити та соціально-економічні потреби.
The theses analyze the experience of specialized education in France. In the context of the introduction of specialized secondary education in Ukraine, the experience of foreign educational systems that traditionally respond promptly to public requests and socio-economic needs is relevant. |
|
Publisher |
Видавничий дім «Освіта»
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/740818/1/Holovko_Zbirnyk_tez_viddil_susp_2024_ost.pdf
- Головко, Микола Васильович (orcid.org/0000-0002-8634-591X <http://orcid.org/0000-0002-8634-591X>) (2024) Foreign experience of the functioning of a specialized school as a mechanism for the formation of competencies of students of general secondary education In: Компетентнісно орієнтоване навчання: виклики та перспективи: збірник тез ІV Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції «Компетентнісно орієнтоване навчання: виклики та перспективи», Київ, 21 березня 2024 р. . Видавничий дім «Освіта», м. Київ, Україна, pp. 23-24. ISBN 978-966-983-519-2 |
|