Record Details

STEM-технології здоров’язбереження у формуванні кар’єрної спрямованості здобувачів освіти

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/740814/
 
Title STEM-технології здоров’язбереження у формуванні кар’єрної спрямованості здобувачів освіти
STEM-technologies of health preservation in the formation of the career direction of education seekers
 
Creator Сіпій, Володимир Володимирович
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
5 Мathematics. natural sciences
 
Description В тезах розглянуто використання STEM-технологій у формуванні навичок здорового життя. Однією з таких технологій є носимі гаджети, що дозволяють контролювати стан здоров’я. Більшість STEM-професій передбачають сидячий спосіб роботи. Тому вміння спланувати турботу про своє професійне здоров’я є важливим елементом планування власної професійної кар’єри. А STEM-технології для STEM-фахівців мають значний ціннісний вплив й є невід’ємною частиною формування у таких здобувачів освіти навичок здорового життя.
Theses examine the use of STEM technologies in the formation of healthy life skills. One such technology is wearable gadgets that allow you to monitor your health. Most STEM occupations are sedentary. Therefore, the ability to plan care for one's professional health is an important element of planning one's professional career. And STEM technologies for STEM specialists have a significant valuable impact and are an integral part of the formation of healthy life skills in such students.
 
Publisher Алатон
 
Date 2024
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/740814/1/SIPII_HELSI_2024.pdf
- Сіпій, Володимир Володимирович (orcid.org/0000-0003-4825-1426 <http://orcid.org/0000-0003-4825-1426>) (2024) STEM-technologies of health preservation in the formation of the career direction of education seekers In: Матеріали VI Міжнародного симпозіуму «Освіта і здоров’я підростаючого покоління», м. Київ, 16-19 квітня 2024 року . Алатон, м. Київ, Україна, pp. 172-173. ISBN 978-617-7834-38-9