Record Details

Оцінювання результатів навчання цифрового підприємництва в епоху високих та глибоких технологій

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/740804/
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/5469
10.33407/itlt.v99i1.5469
 
Title Оцінювання результатів навчання цифрового підприємництва в епоху високих та глибоких технологій
Assessing the results of training in digital entrepreneurship in the age of high and deep tech
 
Creator Kaminsky, Oleg
Yereshko, Julia
Kyrychenko, Sergii
Duchenko, Maryna
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
33 Economics. Economic science
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Цифрова трансформація та поступ Індустрії 4.0 у часи турбулентності змінюють функціонування організацій і їх взаємодію з людьми, яким вони надають послуги. Масове використання мережевих програмних додатків, хмарних сервісів змушує бізнес діджиталізувати свої процеси та надавати інноваційні продукти та послуги. Таке масове проникнення змінює виробничі та бізнес-процеси, ринок праці, а також базовий портрет робочої сили, незалежно від галузі чи її ролі. Крім того, ми спостерігаємо зміну базових навичок, необхідних у науці, дослідженнях і розробках, інженерії, ІТ, управлінні, підприємництві тощо. Ці навички трансформуються відповідно до технологічної реструктуризації продуктивних сил, водночас освітня діяльність характеризується певним відставанням у своєму розвитку. Важливо усвідомлювати, що характер і швидкість прогресу диктують потребу в сучасній робочій силі з багатопрофільною освітою (особливо з огляду на кількість прогнозів, що обіцяють повну автоматизацію в найближчі кілька десятиліть), незалежно від галузі або функції, особливо коли мова йде про глибокотехнологічні стартапи та високотехнологічні підприємства. Було зроблено висновок, що в межах сучасної технічної еволюції, в умовах високотехнологічних, а особливо deep tech структур, компетентності з цифрового підприємництва є якщо не ключовими, то дуже важливими. Ринок освіти також зазнає змін, але університетська освіта дуже повільно реагує на цифрові процеси. У статті запропоновано метод оцінювання рівня сформованості компетентностей студентів економічних спеціальностей у сфері навчання цифрового підприємництва на основі м'яких обчислень, а також сформульовано ключові базові компетентності, що виникають під час проходження онлайн-курсу з цифрового підприємництва, які ґрунтуються на останніх тенденціях розвитку у сфері ІТ. Обговорюються можливості щодо використання моделі для закладів вищої освіти. Запропонована математична модель має властивість універсальності та може бути застосована для отримання базових статистичних вибірок рівня набуття компетентностей на основі онлайн-курсів у різних галузях реального сектору економіки.
Digital transformation and the rise of Industry 4.0 in times of turbulence are changing the way organizations operate and interact with the people they serve. The massive penetration of network software applications and cloud services forces businesses to digitize their processes and provide innovative products and services. Such mass penetration is changing production and business processes, the labour market, and the basic portrait of the workforce, regardless of industry or role. In addition, we are seeing a shift in the basic skills needed in science, research and development, engineering, IT, management, entrepreneurship, and more. These skills are transformed in accordance with the technological restructuring of productive forces, at the same time, educational activity is characterized by some lag in its development. It is important to realize that the nature and speed of progress dictates the need for an advanced workforce with a multidisciplinary educational background (especially given the number of predictions promising full automation in the next few decades), regardless of industry or function, especially when it comes to deep tech start-ups and high-tech enterprises. It was concluded that in the framework of modern technical evolution, in the conditions of high-tech, and especially deep tech structures, competencies in digital entrepreneurship are, if not key, then very important. The education market is also undergoing changes, but university education is very slow to respond to digital processes. The article proposes a method of assessing the level of competences of students of economic specialties in the field of learning digital entrepreneurship based on soft computing, and also formulates the key basic competencies that arise during the online course of digital entrepreneurship, which are based on the latest development trends in the field of IT. Special considerations for using the model for higher education institutions are discussed. The proposed mathematical model has the property of universality and can be applied to obtain basic statistical samples of the level of competence acquisition based on online courses in various areas of the real sector of the economy.
 
Publisher Інститут цифровізації освіти НАПН України
 
Date 2024
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language en
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/740804/1/%D0%9E%D0%BB%D0%B5%D0%B3%20%D0%9A%D0%B0%D0%BC%D1%96%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D0%B9.pdf
- Kaminsky, Oleg (orcid.org/0000-0003-0607-8944 <http://orcid.org/0000-0003-0607-8944>), Yereshko, Julia (orcid.org/0000-0002-9161-8820 <http://orcid.org/0000-0002-9161-8820>), Kyrychenko, Sergii (orcid.org/0000-0001-6195-5204 <http://orcid.org/0000-0001-6195-5204>) and Duchenko, Maryna (orcid.org/0000-0002-1119-8281 <http://orcid.org/0000-0002-1119-8281>) (2024) Assessing the results of training in digital entrepreneurship in the age of high and deep tech Information Technologies and Learning Tools, 1 (99). pp. 138-149. ISSN 2076-8184
10.33407/itlt.v99i1.5469
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.33407/itlt.v99i1.5469