Record Details

Academic integrity: challenges of modernity

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/740785/
https://www.unesco-journal.com.ua/index.php/journal/article/view/12
10.35387/ucj.1(1).2020.69-72
 
Title Academic integrity: challenges of modernity
Академічна доброчесність: виклики сучасності
 
Creator Trynus, Olena V.
 
Subject 378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description In recent years, the Ukrainian academic and educational community has been addressing issues of academic integrity and the implementation of international academic standards. In the civilized academic world, a fundamental role attaches to the fundamental values of academic integrity as an effective instrument for the quality of education ensuring, the moral and ethical image of a modern educator and scientist formation, the creation of a highly competitive society. In the article the essence of the concept "academic integrity" in modern discourse is revealed, and its components are presented. The European experience in counteracting of academic fraud has been analyzed; its most widely used methods are outlined. It has been found that there is no ideal way of counteracting academic abuse in the world; standardized procedures for assessing the educational policy of academic institutions regarding academic integrity have not been developed. The information on the SAIUP project (Strengthening Academic Integrity in Ukraine Project), which was launched in Ukraine to promote academic integrity, has been submitted. The scientific policy of the Ivan Ziaziun Institute of Pedagogical Education and Adult Education for preventing manifestations of academic unfairness is described, as well as the introduction of a system of measures to avoid manifestations of academic plagiarism and self-plagiarism, citation errors, and practice of falsification of scientific research. It is concluded that the views of the academic community on the problems of academic integrity depend to a large extent on the state policy and definition of the system of social values and ethical norms by educational and scientific institutions. The proposals on adherence to academic integrity in Ukraine on the state and institutional levels are substantiated.
Останні роки українська наукова і освітня спільнота звертається до питань академічної доброчесності та впровадження міжнародних академічних стандартів. У цивілізованому академічному світі велика роль відводиться фундаментальним цінностям академічної доброчесності як дієвому інструменту забезпечення якості освіти, формування морально-етичного образу сучасного освітянина і науковця, як наслідок – створення висококонкурентного суспільства. У статті розкрито сутність поняття «академічна доброчесність»у сучасному дискурсі, подано її складники. Проаналізовано європейський досвід протидії академічному шахрайству, окреслено її найпоширеніші методи. З’ясовано, що у світі відсутній ідеальний спосіб протидії академічним зло-вживанням, не розроблені стандартизовані процедури оцінки політики освітніх закладів щодо академічної доброчесності. Подано інформацію про проект SAIUP (Srtengthening Academic Integrity in Ukraine Project), який розпочато в Україні з метою сприяння академічній доброчесності. Охарактеризовано наукову політику Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна щодо запобігання проявів академічної недоброчесності, а також запровадження системи заходів щодо уникнення проявів академічного плагіату та самоплагіату, помилок цитування, практики фальсифікації наукових досліджень. Зроблено висновок про те, що погляди академічної спільноти на проблеми академічної доброчесності значною мірою залежать від визначення державою, освітніми закладами, науковими установами системи суспільних цінностей, етичних норм. Обґрунтовано пропозиції щодо дотримання академічної доброчесності в Україні на державному та інституалізаційному рівнях.
 
Publisher ТОВ «Талком»
 
Date 2020
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language en
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/740785/1/12-%D0%A2%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%96-46-1-10-20200512.pdf
- Trynus, Olena V. (orcid.org/0000-0003-2945-0796 <http://orcid.org/0000-0003-2945-0796>) (2020) Academic integrity: challenges of modernity UNESCO Chair Journal «Lifelong Professional Education in the XXI Century», 1. pp. 69-72. ISSN 2708-2156
10.35387/ucj.1(1).2020.69-72
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.35387/ucj.1(1).2020.69-72