Використання відкритих онлайн-платформ для створення е-портфоліо науково-педагогічного працівника
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/740782/
https://lib.iitta.gov.ua/740746/ |
|
Title |
Використання відкритих онлайн-платформ для створення е-портфоліо науково-педагогічного працівника
Using open online platforms to create an e-portfolio of a research and teaching staff member |
|
Creator |
Шиненко, М.А.
Лабжинський, Ю.А. Ткаченко, В.А. |
|
Subject |
001.9 Dissemination of ideas
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques ) 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education 374 Education and training out of school. Further education |
|
Description |
У публікації проаналізовано використання відкритих онлайн-платформ для створення е-портфоліо науково-педагогічного працівника. Розглянуто переваги електронного портфоліо. Представлено найбільш популярні відкриті онлайн-платформ, за допомогою яких можна безкоштовно створювати електронне портфоліо науково-педагогічного працівника. Е-портфоліо науково-педагогічного працівника, яке виступає візитівкою його умінь, навичок, освіти, досвіду роботи та інших досягнень, у період цифрової трансформації має бути розміщено в мережі інтернет у відкритому доступі та має бути доступним у пошукових системах.
The publication analyzes the use of open online platforms for creating an e-portfolio of a research and teaching staff member. The advantages of an electronic portfolio are considered. The most popular open online platforms that can be used to create an electronic portfolio of a scientific and pedagogical worker for free are presented. The e-portfolio of a research and teaching staff member, which is a business card of his or her skills, education, work experience and other achievements, should be posted on the Internet in the period of digital transformation in the open access and should be available in search engines. |
|
Publisher |
ІЦО НАПН України
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/740782/1/%D0%A8%D0%B8%D0%BD%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%2C%20%D0%9B%D0%B0%D0%B1%D0%B6%D0%B8%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B8%D0%B9%2C%20%D0%A2%D0%BA%D0%B0%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE_%D0%A6%D0%B8%D1%84%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B0%20%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B5%D1%82%D0%B5%D0%BD%D1%82._2024_%D0%A1.%20249-253.pdf
- Шиненко, М.А. (orcid.org/0000-0001-6697-747X <http://orcid.org/0000-0001-6697-747X>), Лабжинський, Ю.А. (orcid.org/0000-0002-5440-0099 <http://orcid.org/0000-0002-5440-0099>) and Ткаченко, В.А. (orcid.org/0000-0003-4028-4522 <http://orcid.org/0000-0003-4028-4522>) (2024) Using open online platforms to create an e-portfolio of a research and teaching staff member In: Цифрова компетентність вчителя нової української школи 2024: інновації в умовах змін : препринт . ІЦО НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 249-253. |
|