Record Details

Веб-орієнтоване навчання та успішність студентів у Національному відкритому університеті Нігерії

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/740775/
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/5425
10.33407/itlt.v99i1.5425
 
Title Веб-орієнтоване навчання та успішність студентів у Національному відкритому університеті Нігерії
Web-based learning and students' scholastic accomplishment at National Open University of Nigeria
 
Creator Muibi, Taofeek Gbolahan
 
Subject 004.7 Computer communication. Computer networks
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.02 General questions of didactics and method
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У дослідженні вивчався вплив вебструктур навчання (Moodle, віртуальна дошка, онлайн-бібліотека, модуль онлайн-курсу/навчальний посібник, інтернет-навчання для студента-тренера та зв'язок студент-студент і час доступу до навчальних інтернет-додатків) на навчальні досягнення студентів у Національному відкритому університеті Нігерії. Було використано описовий метод, до дослідження залучено від 100 до 400 студентів з вибіркою 150 студентів факультетів права, мистецтв і соціальних наук, бізнесу та людських ресурсів, освіти, науки і технологій, а також центру безперервної освіти Національного відкритого університету Нігерії. Опитувальник під назвою "Підтверджені експертами академічні досягнення студентів під час онлайн-навчання у Національному відкритому університеті Нігерії" (OLLAAS) містив 53 питання, а коефіцієнт альфа- Кронбаха склав 0,76. Для перевірки гіпотез на рівні значущості 0,05 дані були проаналізовані за допомогою множинної регресії та коефіцієнта кореляції Пірсона. Результати дослідження показали, що структури інтернет-навчання (Moodle, віртуальна дошка, онлайн-бібліотека, модуль онлайн-курсу/навчальний посібник, веб-навчання для студента-наставника та зв'язок студент-студент і час доступу до веб-додатків) суттєво впливають на успішність студентів (F (6, 143) = 24,907; R2 = 0,511), до того ж вони впливають на результати навчання — 49,1% різниці. Moodle (r =.206, P0.001), віртуальна дошка (r =.417, P0.001), онлайн-бібліотека (r =.594, P0.001), модуль онлайн-курсу/навчальний посібник (r =.395, P0.001), онлайн-навчання для взаємодії між викладачем і студентом та студентом і студентом (r =.442, P0.001), а також періоди доступу до додатків для онлайн-навчання (r =.625, P0.001) — усі ці фактори позитивно впливають на успішність студентів. З огляду на отримані дані адміністраціям навчальних закладів було запропоновано збільшити фінансування на комп’ютеризацію для того, щоб дати можливість школам отримати і впровадити фундаментальну базу ІКТ. Крім цього, уряду та всім зацікавленим сторонам рекомендовано вирішити проблему безперервних відключень електроенергії. Механічні гаджети також мають бути доступними для учнів за пільговими цінами, щоб дати можливість усім бажаючим брати участь у дистанційному навчанні. Під час навчальних вебзустрічей слід впроваджувати цікаві, інтелектуальні вправи, які б зменшували втому студентів, які навчаються дистанційно.
The study examined the impact of Web based learning structures (Moodle, Blackboard, Online Library, Online Course Module/Study Guide, Internet Learning for coach student and Student - Student Connection and Times of Access of Internet Learning Applications) on students' scholarly accomplishment at the National Open University of Nigeria. The descriptive survey research design was used with a population of 100 to 400 students and a sample size of 150 students from the National Open University of Nigeria's schools of law, arts and social science, business and human resources, education, science and technology, and center for continuing education. A questionnaire with 53 questions titled: Experts validated the Online Learning and Learners' Academic Achievement in National Open University of Nigeria Scale (OLLAAS), and Cronbach's alpha yielded a reliability coefficient of 0.76. To test the hypotheses at the 0.05 level of significance, data were analyzed using Multiple Regressions and the Pearson Product Moment Correlation Coefficient. The discoveries of the review uncovered that the Internet learning structures (Moodle, Blackboard, Online Library, Online Course Module/Study Guide, Web based Learning for mentor student and Student - Student Connection and Times of Access of Web based Learning Applications) essentially impacted students' scholarly accomplishment (F (6, 143) = 24.907; R2 = 0.511), and mutually represented 49.1% of its difference. Moodle (r =.206, P0.001), Blackboard (r =.417, P0.001), the Online Library (r =.594, P0.001), the Online Course Module/Study Guide (r =.395, P0.001), online learning for tutor-learner and learner-learner interaction (r =.442, P0.001), and periods of access to online learning applications (r =.625, P0.001) all had positive correlations with students. In light of the discoveries, it was suggested that administration ought to put more in training of this season of computerized age through satisfactory financing to empower schools obtain and introduce ICT foundation. The government and all relevant stakeholders ought to address the problem of incessant power outages. Mechanical gadgets ought to likewise be made accessible to students at sponsored rates to empower everybody partake in remote learning. Web based learning meetings ought to be planned with significant and profoundly captivating and intelligent learning exercises to lessen fatigue among detached students during learning.
 
Publisher Інститут цифровізації освіти НАПН України
 
Date 2024
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language en
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/740775/1/%D0%A2%D0%B0%D0%BE%D1%84%D1%96%D0%BA%20%D0%93%D0%B1%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D1%85%D0%B0%D0%BD%20%D0%9C%D1%83%D1%96%D0%B1%D1%96.pdf
- Muibi, Taofeek Gbolahan (orcid.org/0000-0002-1188-7255 <http://orcid.org/0000-0002-1188-7255>) (2024) Web-based learning and students' scholastic accomplishment at National Open University of Nigeria Information Technologies and Learning Tools, 1 (99). pp. 49-62. ISSN 2076-8184
10.33407/itlt.v99i1.5425
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.33407/itlt.v99i1.5425