Record Details

Електронне портфоліо як засіб презентації результатів діяльності науково-педагогічного працівника

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/740763/
https://lib.iitta.gov.ua/740746/
 
Title Електронне портфоліо як засіб презентації результатів діяльності науково-педагогічного працівника
Electronic portfolio as a means of presenting the results of the research and teaching staff
 
Creator Кільченко, А.В.
Іванова, С.М.
Ткаченко, В.А.
 
Subject 001.9 Dissemination of ideas
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
374 Education and training out of school. Further education
 
Description У публікації проаналізовано використання електронного портфоліо як засобу презентації результатів діяльності науково-педагогічного працівника. Визначено поняття "портфоліо" та "технологія портфоліо". Розглянуто різні види та функції електронного портфоліо. Представлено функції, принципи формування та правила складання електронного портфоліо. Електронне портфоліо як засіб презентації результатів науково-педагогічної діяльності є одночасно і дидактично-методичним комплексом, призначеним для більш досконалої організації навчального процесу, і інструментом для моніторингу професійного зростання викладача, корекції і самокорекції, що у комплексі сприяє підвищенню його професіоналізму.
The publication analyzes the use of an electronic portfolio as a means of presenting the results of the activities of a scientific and pedagogical worker. The concepts of "portfolio" and "portfolio technology" are defined. Different types and functions of the electronic portfolio are considered. The functions, principles of formation and rules for compiling an electronic portfolio are presented. An electronic portfolio as a means of presenting the results of scientific and pedagogical activity is both a didactic and methodological complex designed for a more perfect organization of the educational process and a tool for monitoring the professional growth of a teacher, correction and self-correction, which in combination contributes to the improvement of his/her professionalism.
 
Publisher ІЦО НАПН України
 
Date 2024
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/740763/1/%D0%9A%D1%96%D0%BB%D1%8C%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%2C%20%20%D0%86%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0%2C%20%D0%A2%D0%BA%D0%B0%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE_%D0%A6%D0%B8%D1%84%D1%80%D0%BE%D0%B2%D0%B0%20%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%B5%D1%82%D0%B5%D0%BD%D1%82._2024_%D0%A1.%20183-188.pdf
- Кільченко, А.В. (orcid.org/0000-0003-2699-1722 <http://orcid.org/0000-0003-2699-1722>), Іванова, С.М. (orcid.org/0000-0002-3613-9202 <http://orcid.org/0000-0002-3613-9202>) and Ткаченко, В.А. (orcid.org/0000-0003-4028-4522 <http://orcid.org/0000-0003-4028-4522>) (2024) Electronic portfolio as a means of presenting the results of the research and teaching staff In: Цифрова компетентність вчителя нової української школи 2024: інновації в умовах змін : препринт . ІЦО НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 183-188.