Record Details

Моделювання процесу розвитку інклюзивної компетентності педагога ЗП(ПТ)О в умовах інституту неперервної професійної освіти

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/740731/
https://amtp.org.ua/index.php/journal/article/view/667
10.33296/2707-0255-18(35)-15
 
Title Моделювання процесу розвитку інклюзивної компетентності педагога ЗП(ПТ)О в умовах інституту неперервної професійної освіти
Simulation of the development process of the inclusive competence of a teacher in the conditions of the institute of continuing professional education
 
Creator Кравченко, Г.Ю.
Коссова-Сіліна, Галина Олександрівна
Костина, А.М.
 
Subject 376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
 
Description У змісті статті обґрунтовано напрями та зміст науково методичного супроводу розвитку інклюзивної компетентності фахівців професійної (професійно-технічної) освіти в умовах інституту неперервної професійної освіти. Звернено увагу, що система неперервної професійної освіти надає можливість подолати розрив між здобутою професійною підготовкою педагогів у закладах вищої освіти, що не передбачала формування інклюзивних знань і вмінь. Виконання професійних функцій фахівцями професійної (професійно-технічної) освіти в умовах інклюзивного навчання вимагає наявності необхідного обсягу знань та вмінь, втілених у здатність виконувати професійні функції, зважаючи на особливість здобувачів освіти з особливими освітніми потребами, створюючи умови для розвитку й саморозвитку особистості в умовах інклюзивного освітнього середовища. Наведено результати проведеного дослідження щодо вивчення професійних запитів та потреб фахівців ЗП(ПТ)О стосовно впровадження сучасних технологій інклюзивного навчання.
Авторами подано організаційно-педагогічну модель розвитку інклюзивної компетентності фахівців ЗП(ПТ)О. Організаційно-педагогічна модель розвитку інклюзивної компетентності фахівців ЗП(ПТ)О в системі неперервної професійної освіти має взаємопов’язані між собою концептуальний, змістово процесуальний та критеріально-оцінний блоки. Запропонована авторська модель розвитку інклюзивної компетентності педагогічних працівників надає можливість вирішувати сукупність завдань з питань як формування так і розвитку інклюзивної компетентності. Підготовка фахівців ЗП(ПТ)О (майстрів виробничого навчання, старших майстрів, викладачів професійно-теоретичної підготовки) до впровадження інклюзивного навчання є складною системою взаємодії суб’єктів освітнього процесу підвищення кваліфікації в інститутах післядипломної професійної освіти, спрямованою на опанування слухачами спеціальних знань, умінь та навичок із теорії і практики інклюзивної освіти.
Проведене дослідження в умовах інституту неперервної професійної освіти дає змогу оперативно реагувати на потреби та запити фахівців ЗП(ПТ)О щодо набуття додаткових фахових компетентностей, які відповідають суспільним, особистим потребам педагогів і викликам сьогодення.
The content of the article substantiates the directions and content of scientific and methodical support for the development of inclusive competence of specialists in professional (vocational and technical) education in the conditions of the Institute of Continuous Professional Education. Attention was drawn to the fact that the system of continuous professional education provides an opportunity to overcome the gap between the acquired professional training of teachers in higher education institutions, which did not include the formation of inclusive knowledge and skills. The performance of professional functions by specialists of professional (vocational and technical) education in the conditions of inclusive education requires the presence of the necessary amount of knowledge and skills, embodied in the ability to perform professional functions, taking into account the peculiarity of education seekers with special educational needs, creating conditions for the development and self- development of the individual in the conditions of inclusive educational environment. The results of the conducted research on the study of professional requests and needs of vocational training specialists regarding the implementation of modern technologies of inclusive education are presented. The training of vocational training specialists (masters of industrial training, senior masters, teachers of vocational and theoretical training) for the implementation of inclusive education is a complex system of interaction between the subjects of the educational process of professional development in institutes of postgraduate professional education, aimed at the acquisition of special knowledge, skills by students and skills in the theory and practice of inclusive education.
The research carried out in the conditions of the Institute of Continuing Professional Education makes it possible to quickly respond to the needs and requests of specialists in vocational education and training (PT) about the acquisition of additional professional competences that meet the social and personal needs of teachers and the challenges of today.
 
Publisher Громадська організація «Школа адаптивного управління соціально-педагогічними системами»
 
Date 2024
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/740731/1/667-%D0%A2%D0%B5%D0%BA%D1%81%D1%82%20%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%96-1340-2-10-20240507.pdf
- Кравченко, Г.Ю. (orcid.org/0000-0002-2156-3203 <http://orcid.org/0000-0002-2156-3203>), Коссова-Сіліна, Галина Олександрівна (orcid.org/0009-0009-2451-1298 <http://orcid.org/0009-0009-2451-1298>) and Костина, А.М. (orcid.org/0009-0000-8531-329X <http://orcid.org/0009-0000-8531-329X>) (2024) Simulation of the development process of the inclusive competence of a teacher in the conditions of the institute of continuing professional education Адаптивне управління: теорія і практика. Серія Педагогіка, 18 (35). ISSN 2707-0255
10.33296/2707-0255-18(35)-15
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.33296/2707-0255-18(35)-15