Record Details

Взаємодія в освітньому середовищі з віртуальною та доповненою реальністю

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/740669/
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/5433
10.33407/itlt.v98i6.5433
 
Title Взаємодія в освітньому середовищі з віртуальною та доповненою реальністю
Interaction in an educational environment with virtual and augmented reality
 
Creator Lytvynova, S. H.
Soroko, Nataliia
 
Subject 004.738 Network interconnection. Internetworking
004.94 Simulation
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
 
Description Стаття присвячена проблемі та особливостям використання віртуальної та доповненої реальності в закладах загальної освіти. Інтеграція віртуальної реальності (VR) і доповненої реальності (AR) в освітнє середовище відкрила нові можливості для залучення та захоплюючого навчання учнів. Ця стаття спрямована на дослідження особливостей взаємодії учасників в освітньому контексті з використанням технологій VR та AR. Для досягнення мети нашого дослідження, а також з’ясування проблеми визначення особливостей моделей взаємодії учасників навчально-виховного процесу закладу загальної освіти з використанням віртуальної та доповненої реальності були використані методи: системного та порівняльного аналізу педагогічних, психологічних, філософських, соціологічних праць, методичної та спеціальної літератури; аналіз педагогічного досвіду використання віртуальної та доповненої реальності в закладі загальної освіти; синтез і узагальнення для формулювання основних положень дослідження; інтерпретація результатів дослідження. Дослідження проводилось у закладі загальної середньої освіти, де розроблено та реалізовано навчальний проєкт з використанням віртуальної та доповненої реальності. Метою проєкту було дослідження проблеми взаємодії учасників освітнього процесу при використанні цих технологій. Результати анкетування показали наступне: взаємодія учасників навчального процесу з використанням ВР потребує вдосконалення, методичних рекомендацій та досліджень щодо організації цього середовища для різних цілей, наприклад, дослідження учнями нових освітніх матеріалів, виконання лабораторних робіт, спільна робота учнів над дослідженням, вказівки щодо діяльності вчителя в роботі з учнями у ВР тощо; взаємодія учасників навчального процесу з використанням доповненої реальності надає можливості взаєморозуміння вчителів та учнів, крім цього, вони використовують як готові AR-технології, так і власноруч створені. Ми дійшли висновку, що віртуальна та доповнена реальності пропонують багато унікальних можливостей для взаємодії учасників освітнього середовища. Від захоплюючого та інтерактивного навчального середовища до персоналізованого та інклюзивного навчання - ці технології мають потенціал змінити спосіб та методи навчання. Оскільки технології продовжують розвиватися, цілком імовірно, що віртуальна та доповнена реальності відіграватимуть дедалі важливішу роль у майбутньому освіти.
The article is devoted to the problem and features of the use of virtual and augmented reality at general school. The integration of virtual reality (VR) and augmented reality (AR) in educational environment has opened up new possibilities for engaging and immersive learning experiences. This paper aims to explore the features of participants' interaction within an educational context using VR and AR technologies. To achieve the purpose of our study and also to clarify the problem of determining the features of interaction models of participants in the educational process of a general education institution using virtual and augmented reality we used the following methods: systematic and comparative analysis of pedagogical, psychological, philosophical and sociological works, methodological and specialized literature; analysis of the pedagogical experience of using virtual and augmented reality in general school; synthesis and generalization to formulate the main points of the study; interpretation of the research results. A research study was conducted in a general educational institution, where an educational project using virtual and augmented reality was developed and implemented. The purpose of the project was to investigate the issues surrounding the interaction among participants in the educational process when utilizing these technologies. The results of the questionnaire showed the following: the participants' interaction in the educational process with the use of VR needs improvement, methodological recommendations and research on the organization of this environment for various purposes, such as, for example, students' research of new educational material, performance of laboratory work, joint work of students on research, instructions for the teacher's activities in working with students in VR, etc.; the participants’ interaction in the educational process with the use of AR is best understood by teachers and students, they use both ready-made AR technologies and personally created ones. We concluded that the use of virtual and augmented reality technologies in the educational process provides a wealth of teaching and learning resources that can enhance the learning experience and free participants from limitations in time and space. However, the effective organization of interaction between participants in the educational process using VR and AR requires careful consideration of educational space and pedagogical and methodological recommendations.
 
Publisher Інститут цифровізації освіти НАПН України
 
Date 2023
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language en
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/740669/1/%D0%9B%D0%B8%D1%82%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0%20%D0%A1%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BB%D0%B0%D0%BD%D0%B0%20%D0%93%D1%80%D0%B8%D0%B3%D0%BE%D1%80%D1%96%D0%B2%D0%BD%D0%B0.pdf
- Lytvynova, S. H. (orcid.org/0000-0002-5450-6635 <http://orcid.org/0000-0002-5450-6635>) and Soroko, Nataliia (orcid.org/0000-0002-9189-6564 <http://orcid.org/0000-0002-9189-6564>) (2023) Interaction in an educational environment with virtual and augmented reality Information Technologies and Learning Tools, 6 (98). pp. 13-30. ISSN 2076-8184
10.33407/itlt.v98i6.5433
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.33407/itlt.v98i6.5433