Transformation trends of higher education under supercomplexity
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/740666/
https://daysofscience-knu.net.ua/index.php/conference/issue/view/13 |
|
Title |
Transformation trends of higher education under supercomplexity
Тенденції трансформації вищої освіти в умовах понадскладності |
|
Creator |
Mielkov, Yu.O.
|
|
Subject |
001.1 Concepts of science and knowledge
378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
A special role in constructing future of the humankind belongs to higher education, as it is the mission of contemporary universities that lies not only in providing humans with knowledge and skills required to live in the situation of qualitative supercomplexity, but in shaping the knowledge society as well. From the perspective of institutional transformation of higher education, the development vectors are of re-institutionalization, deformalization and decentralization.
Особлива роль у побудові майбутнього людства належить вищій освіті, оскільки саме місія сучасних університетів полягає не лише в тому, щоб надати людині знання та навички, необхідні для життя в ситуації якісної понадскладності, а й у формуванні суспільства знань. З точки зору інституційної трансформації вищої освіти векторами розвитку є реінституціоналізація, деформалізація та децентралізація. |
|
Publisher |
Publishing center «Kyiv University»
|
|
Date |
2024
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
en
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/740666/1/218th.pdf
- Mielkov, Yu.O. (orcid.org/0000-0002-8186-0357 <http://orcid.org/0000-0002-8186-0357>) (2024) Transformation trends of higher education under supercomplexity In: «The Days of Science of the Faculty of Philosophy – 2024», International Scientific Conference (2024; Kyiv). International Scientific Conference «The Days of Science of the Faculty of Philosophy – 2024» . Publishing center «Kyiv University», с. Kyiv, Ukraine, pp. 704-707. |
|