Record Details

Стан та шляхи підвищення якості шкільної географічної освіти в умовах воєнного стану

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/740640/
https://dspace.hnpu.edu.ua/items/4b76dee1-5091-4eeb-8925-f08f848661c5
 
Title Стан та шляхи підвищення якості шкільної географічної освіти в умовах воєнного стану
The state and ways of improving the quality of school geographic education in the conditions of martial law
 
Creator Назаренко, Тетяна Геннадіївна
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
91 Geography. Exploration of the Earth and of individual countries. Travel. Regional geography
 
Description Оскільки сучасна реформа шкільної освіти, яка пов’язана з застосуванням ідей Концепції Нової української школи, вводить наскрізний, інтегрований, компетентнісно та практикоорієнтований вектор реалізації змісту навчання, рамковий та дитиноцетричний характер структури освітнього процесу, це стосується й навчального предмету географія. Авторка статті розкриває власне бачення щодо вимог до сучасного вчителя географії, який здатний робити в умовах рухливих змін, володіти сучасними ситуативними методиками, особливо під час воєнного стану, які орієнтовані на формуванням в учнів оціночного бачення навколишнього світу, природних та соціальних об’єктів та явищ тощо. Саме ці питання розкриває зміст статті.
Since the modern reform of school education, which is connected with the application of the ideas of the Concept of the New Ukrainian School, introduces an end-to-end, integrated, competently and practically oriented vector of the implementation of the content of education, the framework and child-centered nature of the structure of the educational process, this also applies to the subject of geography. The author of the article reveals her own vision regarding the requirements for a modern geography teacher, who is able to work in conditions of dynamic changes, to possess modern situational methods, especially during martial law, which are focused on forming in students an evaluative vision of the surrounding world, natural and social objects and phenomena, etc. It is these questions that the content of the article reveals.
 
Publisher ХНПУ ім. Г.С. Сковороди
 
Date 2024
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/740640/1/%D0%9D%D0%B0%D0%B7%D0%B0%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE_%D1%82%D0%B5%D0%B7%D0%B8.pdf
- Назаренко, Тетяна Геннадіївна (orcid.org/0000-0001-7354-5245 <http://orcid.org/0000-0001-7354-5245>) (2024) The state and ways of improving the quality of school geographic education in the conditions of martial law In: Географія та туризм: Матеріали VІІ Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди (28 лютого 2024 р., м. Харків) . ХНПУ ім. Г.С. Сковороди, м. Харків, Україна, pp. 12-15.