Система винагород і мотивації студентів за допомогою віртуальної валюти
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/740629/
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/5285 10.33407/itlt.v96i4.5285 |
|
Title |
Система винагород і мотивації студентів за допомогою віртуальної валюти
A system of rewards and motivation for students using virtual currency |
|
Creator |
Марчук, Г.В.
Левківський, В.Л. Марчук, Д.К. Любченко, Д.В. |
|
Subject |
004.4 Software
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques ) 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
Мотивація – одна з найбільш гострих проблем сучасності, яка лягає на “плечі” педагогів. Тим паче що мотивувати студентів потрібно не лише до освітнього процесу, а й до різних інших активностей. Метою дослідження є розробка системи винагород і мотивації студентів за допомогою віртуальної валюти та впровадження її в освітній процес державного університету «Житомирська політехніка». Розроблена система сприяє додатковій зовнішній мотивації до навчання, наукової та творчої діяльності. У статті розглянуто основні етапи створення мобільного додатка. Додаток розроблений за допомогою Ionic Framework, що побудований на Angular архітектурі. Для написання клієнтської частини використано Ionic Framework 5. Середовищем розробки додатка є JetBrains WebStorm на JavaScript, CSS та HTML. Серверна частина додатка знаходиться під управлінням Firebase. Додаток використовує базу даних Firebase Google Cloud Firestore з підключеним фреймворком для проєкту Angular Fire. У статті описано процес проєктування системи за допомогою UML-діаграм. Наведено сценарії роботи програмного продукту, загальну структуру, опис бази даних системи, яка складається з шістнадцяти таблиць. Основну роль і акцент у розробці функціональних можливостей було приділено безпеці даних користувачів, а також реалізації доступу до інформації в реальному часі. Це дозволяє надавати доступ тільки до актуальної інформації без попереднього оновлення клієнтської частини додатка. Описано особливості встановлення системи та користування нею на операційній системі Android, розглянуто дизайн інтерфейсу додатка, продемонстровано його роботу. Основна ідея системи – це мотивація, яка полягає у виборі завдання з бажаної категорії, його виконання, отримання віртуальних коштів. У системі є можливість обміну отриманих віртуальних коштів у віртуальному магазині.
Motivating individuals in today's world is an essential responsibility that falls on the shoulders of educators. Encouraging students to participate in various activities beyond just their studies is essential. This will help motivate them and keep them engaged. The study aims to develop a system of rewards and motivation for students using virtual currency and its implementation in the educational process of Zhytomyr Polytechnic State University. The developed system promotes additional external motivation for learning, scientific and creative activities. The article discusses the main stages of creating a mobile application. The Ionic Framework is the basis of the application's architecture, utilizing Angular as its foundation. Ionic Framework 5 was used to write the client part. The application development environment is JetBrains WebStorm on JavaScript, CSS, and HTML. Firebase handles the server aspect of the application. The application uses the Firebase Google Cloud Firestore database with the Angular Fire project framework connected. The article describes the system design process using UML diagrams. The software product's scenarios, general structure, and database description (which includes 16 tables) are provided. We have ensured that our features are developed with utmost priority given to the security of user data and real-time access to information. This allows to provide access only to relevant information without prior updating of the client part of the application. This article explains how to install and use the system on an Android operating system. It also covers the design of the application interface and provides a demonstration of how the system works. The system's primary objective is to encourage users by granting them the power to handpick a task from their preferred category, successfully accomplish it, and ultimately earn virtual funds. These virtual funds can be converted into desirable items in a virtual store. |
|
Publisher |
Інститут цифровізації освіти НАПН України
|
|
Date |
2023
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/740629/1/%D0%93%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%B0%20%D0%92%D1%96%D0%BA%D1%82%D0%BE%D1%80%D1%96%D0%B2%D0%BD%D0%B0%20%D0%9C%D0%B0%D1%80%D1%87%D1%83%D0%BA.pdf
- Марчук, Г.В. (orcid.org/0000-0003-2954-1057 <http://orcid.org/0000-0003-2954-1057>), Левківський, В.Л. (orcid.org/0000-0002-1643-0895 <http://orcid.org/0000-0002-1643-0895>), Марчук, Д.К. (orcid.org/0000-0001-8675-8047 <http://orcid.org/0000-0001-8675-8047>) and Любченко, Д.В. (orcid.org/0009-0000-3162-3102 <http://orcid.org/0009-0000-3162-3102>) (2023) A system of rewards and motivation for students using virtual currency Information Technologies and Learning Tools, 4 (96). pp. 169-184. ISSN 2076-8184 10.33407/itlt.v96i4.5285 |
|
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## |
10.33407/itlt.v96i4.5285
|
|