Цифрова безпека в освітніх програмах: дослідження на основі сприйняття майбутніх учителів
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/740600/
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/5204 10.33407/itlt.v95i3.5204 |
|
Title |
Цифрова безпека в освітніх програмах: дослідження на основі сприйняття майбутніх учителів
Digital security in educational training programs: a study based on future teachers’ perceptions |
|
Creator |
Latorre-Medina, María José
Tnibar-Harrus, Chaimae |
|
Subject |
004.49 Computer infections
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques ) 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
Ключовий аспект підготовки майбутніх учителів у період високого рівня цифровізації освіти вимагає надзвичайної уваги до цифрових навичок, особливо у сфері безпеки. Дослідження з цього питання проводилось за допомогою кількісного, теоретичного та систематичного огляду підготовки майбутніх учителів, які проходять навчання на факультеті освіти, економіки та технологій Сеути Університету Гранади (Іспанія). Основна мета дослідження полягає в тому, щоб визначити сприйняття майбутніми вчителями інструкцій, які вони отримують з цифрових питань, зокрема з кібербезпеки, на етапі їх підготовки до роботи. Для реалізації проєкту було застосовано описовий метод шляхом заповнення учасниками спеціально розробленої анкети під назвою "Компетентність у сфері цифрової безпеки, яка необхідна вчителям". Вивчення психометричних властивостей опитувальника показало його релевантність та надійність. Після застосування тестів описової та інференційної статистики автори мали на меті визначити, чи дійсно слухачі курсів підвищення кваліфікації відчувають себе компетентними в цифрових питаннях, чи вони відчувають потребу в додатковій теоретичній та практичній підготовці, особливо в галузі безпеки. Загальні висновки показують, що майбутні вчителі жіночої статі, які здобувають університетський ступінь за спеціальністю "Дошкільна освіта", хоча і є компетентними з техніко-педагогічної точки зору, вказують на те, що досягнення високого рівня компетентності в галузі цифрової безпеки вимагає більшої теоретичної та практичної підготовки. Майбутні вчителі початкової освіти чоловічої статі, навпаки, вважають себе компетентними в галузі цифрової безпеки. Можливо, це пов'язано з їх підготовкою (курси та семінари) з інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ), а також теоретичними та практичними інструкціями, які вони отримали в університеті на курсах або під час проходження практики. Цей аспект заслуговує на подальші дослідження, оскільки, як уже зазначалося, заклади вищої освіти повинні надавати пріоритет викладанню питань цифрової безпеки у своїх програмах підготовки вчителів.
A key aspect of future teacher training in this highly digitalized period of education requires a specific focus on digital skills, especially in the area of security. This study delves into this issue by means of a quantitative, theoretical and systematic review of future teachers currently in training at the Faculty of Education, Economy and Technology of Ceuta of the University of Granada (Spain). The specific intention is to determine their perception of the instruction they receive on digital matters, concretely on cybersecurity during their phase of pre-service. To carry out the project, the study resorted to a descriptive method by submitting the participants to a specifically designed questionnaire entitled “Digital Security Competence Required for Teachers”. Examinations of the psychometric properties of the questionnaire reveal its relevance and reliability. The intention, after applying descriptive and inferential statistics tests, was to determine whether students in pre-service training really feel competent on digital matters or if they feel need more theoretical-practical training, especially in the area of security. The general findings reveal that future female teachers pursuing a university degree in Early Childhood Education, although competent from the techno-pedagogical viewpoint, indicate that attaining a high level of competence in digital security requires more theoretical and practical training. Future male Primary Education teachers, by contrast, perceive themselves as competent in digital security. This perhaps stems from their training (courses and workshops) in Information and Communication Technologies (ICT) and the theoretical and practical instruction they received at the university during courses or during a practicum. This aspect deserves further research because, as highlighted elsewhere, higher education institutions must prioritize instruction on digital security in their teacher programs. |
|
Publisher |
Інститут цифровізації освіти НАПН України
|
|
Date |
2023
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
en
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/740600/1/%D0%9C%D0%B0%D1%80%D1%96%D1%8F%20%D0%A5%D0%BE%D1%81%D0%B5%20%D0%9B%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80%D1%80%D0%B5-%D0%9C%D0%B5%D0%B4%D1%96%D0%BD%D0%B0.pdf
- Latorre-Medina, María José (orcid.org/0000-0002-8185-2779 <http://orcid.org/0000-0002-8185-2779>) and Tnibar-Harrus, Chaimae (2023) Digital security in educational training programs: a study based on future teachers’ perceptions Information Technologies and Learning Tools, 3 (95). pp. 102-111. ISSN 2076-8184 10.33407/itlt.v95i3.5204 |
|
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## |
10.33407/itlt.v95i3.5204
|
|