Record Details

Розвиток медійної грамотності та навичок усної комунікації за допомогою цифрового сторітелінгу в Японії

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/740599/
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/5217
10.33407/itlt.v95i3.5217
 
Title Розвиток медійної грамотності та навичок усної комунікації за допомогою цифрового сторітелінгу в Японії
Development of media literacy and communication skills by means of digital storytelling in Japan
 
Creator Gutor, Lyubov V.
Sodomora, Pavlo A.
Vasylenko, Oleh H.
Zalutska, Halyna I.
 
Subject 004.77 General networking applications and services
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті здійснено літературний та аналітичний огляд проблеми розвитку медійної грамотності та усних комунікативних навичок за допомогою «цифрових розповідей (ЦР)» в Японії; досліджено історичні передумови та практичний досвід розвитку медійної грамотності та усних комунікативних навичок за допомогою ЦР в університетах Японії та України. ЦР має значні переваги як особистісно та ситуативно орієнтований засіб усного мовлення, інструмент психологічного та навчального впливу на соціум. Ця технологія активно використовується у вищій освіті Японії. Провідні університети ініціюють та реалізовують науково-освітні проєкти, розширюючи комунікативні зв’язки японців, покращуючи їх здібності до критичного осмислення та аргументації, бажання і вміння впевнено та переконливо висловити власну думку. У статті деталізовано особливості змісту проектів; розкрито їх вплив на формування суспільної комунікативної та, як наслідок, медійної грамотності засобами ЦР. У вищій освіті Японії та України зафіксовано позитивну тенденцію щодо поширення та використання ЦР як навчальної технології, що пов’язано передусім з процесами глобальної цифровізації суспільства, інформатизації вищої освіти та ургентного переходу на дистанційне навчання, зумовлене пандемією СOVID-19. Японські та українські доказові дослідження підтверджують ефективність ЦР як засобу навчання та контролю комунікативних навичок, зокрема англомовних. Ця технологія активно використовується з метою комунікативної підготовки фахівців за різними спеціальностями, зокрема медичної. Галузь охорони здоров’я зазнала значного впливу карантинних обмежень, що спричинили фундаментальні зміни у підходах до викладання і навчання, розвитку е-навчання та телемедицини. Незважаючи на те, що ЦР у медичній освіті Японії та України є доволі новою технологією, уже доведено її позитивний вплив на здоров’я населення та освіченість лікарів. У вищій медичній освіті ЦР може застосовуватись як новий тип «віртуальних пацієнтів» з метою підготовки фахівців до комунікації з пацієнтами (уміння вислухати розповідь пацієнта, вчасно зупинити, поставити запитання тощо), розвитку професіоналізму, толерантності та емпатії. Проведене дослідження підтверджує потенціал ЦР як потужного засобу формування медійної грамотності та усних комунікативних умінь, а також доцільність впровадження ЦР як засобу навчання в освітній процес України.
The research substantiates Japanese experience of media literacy and oral communication skills development by digital storytelling (DST); reveals theoretical background and current practical application of DST in higher education of Japan. DST has significant advantages as an individual- and situation-oriented tool of oral communication as well as the instrument of psychological and learning influence on society. It is continuously implemented into Japanese educational and social practice. Famous universities of Japan initiate and realize scientific and academic projects, extending communication connections of Japanese population, improving their skills of critical thinking and argumentation, developing desires and abilities to communicate freely, fluently, confidently and persuasively.
At present DST shows a positive growing tendency as a teaching and learning tool in higher education of both Japan and Ukraine. This is primarily linked with the global processes of social digitalization, computerization of education and urgent transferring to distance learning due to the COVID-19 pandemic. Evidence-based studies prove the efficacy of DST as the learning and evaluation instrument of oral communication skills, i. e. in English. Moreover, the technology can be applied in different specialties, i. e. medical one. The healthcare branch was drastically influenced by quarantine restrictions, having resulted in fundamental transformations of teaching and learning approaches, implementation of e-learning and telemedicine. DST has a confirmed positive influence on public health and medical knowledge development. In higher medical education it can be used as a new type of virtual patients. DST can improve physician-patient communication skills, professional qualities, tolerance and empathy. Our research confirms the potential of DST as a powerful developmental tool of media literacy and oral communication skills, and proves the requirement for the implementation of Japanese experience into higher education of Ukraine.
 
Publisher Інститут цифровізації освіти НАПН України
 
Date 2023
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language en
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/740599/1/%D0%93%D1%83%D1%82%D0%BE%D1%80%20%D0%9B%D1%8E%D0%B1%D0%BE%D0%B2%20%D0%92%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D0%BC%D0%B8%D1%80%D1%96%D0%B2%D0%BD%D0%B0.pdf
- Gutor, Lyubov V. (orcid.org/0000-0002-4685-594X <http://orcid.org/0000-0002-4685-594X>), Sodomora, Pavlo A. (orcid.org/0000-0002-2006-1383 <http://orcid.org/0000-0002-2006-1383>), Vasylenko, Oleh H. (orcid.org/0000-0001-5075-719X <http://orcid.org/0000-0001-5075-719X>) and Zalutska, Halyna I. (orcid.org/0000-0002-0496-1429 <http://orcid.org/0000-0002-0496-1429>) (2023) Development of media literacy and communication skills by means of digital storytelling in Japan Information Technologies and Learning Tools, 3 (95). pp. 88-101. ISSN 2076-8184
10.33407/itlt.v95i3.5217
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.33407/itlt.v95i3.5217