Створення прототипу вебпідручника академічної англійської мови для підготовки майбутніх учителів початкової школи в Індонезії
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/740598/
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/4791 10.33407/itlt.v95i3.4791 |
|
Title |
Створення прототипу вебпідручника академічної англійської мови для підготовки майбутніх учителів початкової школи в Індонезії
Prototyping a web-published academic English coursebook for Іndonesian primary school teacher education study program students |
|
Creator |
Abdullah, Muhaimin
Dollah, Syarifuddin Atmowardoyo, Haryanto |
|
Subject |
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
373 Kinds of school providing general education 378 Higher education. Universities. Academic study 81 Linguistics and languages |
|
Description |
Стаття присвячена етапу створення прототипу навчального посібника з академічної англійської мови, опублікованого в Інтернеті, який розроблений для студентів 6-го семестру підготовки вчителів початкової школи з вивчення академічної англійської мови в Державному університеті Макассара. Масштабні соціальні обмеження, спричинені пандемією Covid-19, які значно зменшили очне спілкування, а також той факт, що в місці проведення цього дослідження ще не було розроблено підручника з англійської мови, спонукали авторів поставити перед собою важливу мету, досягнення якої уможливлюється завдяки проведенню дизайн-дослідження і передбачає такі етапи: (1) попереднє дослідження; (2) створення прототипу; (3) оцінювання; і (4) систематична рефлексія. При створенні прототипу артефакту були використані стандартні мови вебпрограмування, зокрема PHP, HTML та CSS. У дослідженні взяли участь 5 груп із 125 студентів 6-го семестру, які навчаються за програмою підготовки вчителів початкової школи в Державному університеті Макассара, Індонезія. Завдяки ітеративному циклу розробки прототипів за результатами дослідження було створено якісний дизайн академічного підручника з англійської мови, розміщеного в Інтернеті, який призначений виключно для вирішення контекстуальної освітньої проблеми, виявленої під час дослідження, відповідно до наукових джерел з дизайн-орієнтованих досліджень. Крім того, у публікації обговорюються ідеї вебдизайну та розробки, які відповідають цілям навчання академічної англійської мови. У статті також розглянута ефективність вебпідручника з академічної англійської мови, який допомагає студентам неангломовних спеціальностей вивчати академічну англійську мову за допомогою дистанційної форми навчання в Інтернеті. Дослідження, представлене в статті, сприяє покращенню навчального процесу викладання англійської мови як іноземної (TEFL), а також розробці методики навчального проєктування.
This publication addresses the prototyping phase of a web-published academic English coursebook, which is exclusively designed and developed to assist the 6th semester primary school teacher education study program students at Universitas Negeri Makassar in learning academic English. Large-scale social restriction due to Covid-19 pandemic, which restricts any form of regular face-to-face meeting, and the fact that an English coursebook has not been developed yet at the locus of this study led the authors to set this as both an important and urgent goal to be reached through design-based research, which comprised (1) preliminary study; (2) prototyping; (3) assessment; and (4) systematic reflection. In prototyping the artefact, standard web programming languages including PHP, HTML, and CSS were synergized. The samples of this study were 5 classes consisting of 125 6th semester students majoring in primary school teacher education study program at Universitas Negeri Makassar, Indonesia. Through iterative cycle of prototyping, the findings of this study provide an ideal design of a web-published academic English coursebook exclusively addressed to solve a contextual educational issue detected in the locus of this research, as mandated by literature on design-based research. Besides, this publication discusses ideas of web design and development that work for academic English learning purposes. In addition, this publication also deals with the effectiveness issue of the web-published academic English coursebook in assisting non-English major students in learning academic English through online distance learning delivery mode. This publication theoretically contributes to the domain of teaching English as a foreign language (TEFL) and instructional learning design. |
|
Publisher |
Інститут цифровізації освіти НАПН України
|
|
Date |
2023
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
en
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/740598/1/%D0%9C%D1%83%D1%85%D0%B0%D0%B9%D0%BC%D1%96%D0%BD%20%D0%90%D0%B1%D0%B4%D1%83%D0%BB%D0%BB%D0%B0.pdf
- Abdullah, Muhaimin (orcid.org/0000-0003-4966-2534 <http://orcid.org/0000-0003-4966-2534>), Dollah, Syarifuddin (orcid.org/0000-0001-5011-0695 <http://orcid.org/0000-0001-5011-0695>) and Atmowardoyo, Haryanto (orcid.org/0000-0003-0492-5345 <http://orcid.org/0000-0003-0492-5345>) (2023) Prototyping a web-published academic English coursebook for Іndonesian primary school teacher education study program students Information Technologies and Learning Tools, 3 (95). pp. 77-87. ISSN 2076-8184 10.33407/itlt.v95i3.4791 |
|
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## |
10.33407/itlt.v95i3.4791
|
|