Record Details

Дидактичні можливості використання інтерактивного плаката у навчанні зарубіжної літератури

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/740597/
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/5167
10.33407/itlt.v95i3.5167
 
Title Дидактичні можливості використання інтерактивного плаката у навчанні зарубіжної літератури
Didactic possibilities of using an interactive poster in learning foreign literature
 
Creator Романов, С.М.
Кицан, О.В.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
82 Literature
 
Description У статті розглядаються особливості використання інтерактивного плаката в освітньому процесі сучасної середньої школи. Вихідним став постулат, за яким у вивченні гуманітарних (філологічних) дисциплін, окрім основних компетентностей, можна й потрібно розвивати в учнів й уміння, пов’язані з інформаційно-комунікаційною сферою. Метою дослідження є перевірка ефективності використання інтерактивного плаката під час вивчення предмета «Зарубіжна література» у закладах загальної середньої освіти. Авторами здійснено аналіз відповідних сервісів, які можна використовувати для створення інтерактивних плакатів (Glogster, Genial.ly, Smore.com, Picktochart), та обґрунтування вибраного сервісу Thinglink. Обраний сервіс уможливлює поєднання зображення та інтерактивних відео, картинок, музики, текстового наповнення та інших міток. У статті запропоновано методику створення інтерактивного плаката, розробленого для уроків зарубіжної літератури за темою «Модернізм». Алгоритм вказаної роботи розкрито через особливості базової дидактичної взаємодії «учитель – учень», де акцент зроблено саме на особистості учня. Встановлено, що плакат забезпечує не тільки фахові компетентності з літератури та інформаційно-комунікаційної сфери, а й актуалізує інтермедіальність – один із сучасних шляхів вивчення літератури. У цьому контексті зіставлено й розмежовано можливості електронних постера й плаката.
Інтерактивний плакат є надзвичайно дієвим способом візуалізації інформації – украй важливого нині способу пізнання літературних явищ. Структурно він розбудовується на основі центрального зображення, до якого прикріплюються покликання на інші об’єкти: текстові файли, вебресурси, мультимедійні об’єкти: відео, аудіо, слайд-шоу, презентації, ігрові завдання, опитування тощо.
Застосування інтерактивних плакатів на уроках зарубіжної літератури є важливим інструментом інтенсифікації процесу пізнання письменника та його художнього світу (зокрема в завжди не простій царині аналізу текстів). Важливо, що в такій роботі розкривається творчий потенціал учнів, особливо коли вони безпосередньо залучаються до створення електронних плакатів. До такої роботи зі своїм досвідом і навичками передовсім готові старшокласники, зокрема в роботі над домашніми завданнями, у підготовці індивідуальних проєктів та презентацій. У цьому ж контексті можна говорити і про підготовку учасників конкурсу-захисту наукових робіт Малої академії наук, міських, обласних конкурсів, наукових турнірів, читацьких конкурсів тощо.
The article examines the features of using an interactive poster in the educational process of a modern secondary school. The idea that the study of humanitarian (philological) disciplines, in addition to basic competencies, can and should be developed in students and skills related to the information and communication sphere became the basis for the research. Therefore, the purpose of the study is to check the effectiveness of using an interactive poster during the study of foreign literature courses in secondary education institutions.
Analysis of relevant services that can be used to create interactive posters (Glogster, Genial.ly, Smore.com, Picktochart) led to the choice of the Thinglink service. The selected service has the ability to combine images and interactive videos, pictures, music, text content and other tags. The article offers a method of creating an interactive poster designed for foreign literature lessons on the topic "Modernism". The algorithm of this work is revealed through the peculiarities of the basic didactic interaction "teacher - student", where the emphasis is placed on the personality of the student. It turned out that the poster provides not only professional competence in literature and the information and communication sphere, but also involves intermediality as one of the modern ways of studying literature. In this direction, the possibilities of electronic posters and posters are compared and delimited.
It turned out that the interactive poster is an extremely effective way of visualizing information - a very important way of learning about literary phenomena. Structurally, it is built on the basis of a central image, to which calls to other objects are attached: text files, web resources, multimedia objects: video, audio, slide shows, presentations, game tasks, surveys, etc.
The use of interactive posters in foreign literature lessons is an important tool for intensifying the process of learning about the writer and his artistic world (especially in the not-so-simple area of ​​text analysis). It is important that such work reveals the creative potential of students, especially when they are directly involved in the creation of electronic posters. Such work is suitable for high school students, as well as participants in scientific thesis defense competitions at the Small Academy of Sciences, city and regional competitions, scientific tournaments, reading competitions, etc.
 
Publisher Інститут цифровізації освіти НАПН України
 
Date 2023
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/740597/1/%D0%A0%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%20%D0%A1%D0%B5%D1%80%D0%B3%D1%96%D0%B9%20%D0%9C%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%D0%B9%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%87.pdf
- Романов, С.М. (orcid.org/0000-0003-1404-4584 <http://orcid.org/0000-0003-1404-4584>) and Кицан, О.В. (orcid.org/0000-0002-8722-3041 <http://orcid.org/0000-0002-8722-3041>) (2023) Didactic possibilities of using an interactive poster in learning foreign literature Information Technologies and Learning Tools, 3 (95). pp. 58-76. ISSN 2076-8184
10.33407/itlt.v95i3.5167
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.33407/itlt.v95i3.5167