Record Details

Кваліфікаційна невідповідність працівників країн ЄС у контексті оволодіння цифровими навичками

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/740594/
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/5195
10.33407/itlt.v95i3.5195
 
Title Кваліфікаційна невідповідність працівників країн ЄС у контексті оволодіння цифровими навичками
Qualification mismatch of employees in EU countries in the context of mastering digital skills
 
Creator Бондаренко, О.І.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
33 Economics. Economic science
374 Education and training out of school. Further education
 
Description У статті проаналізовано стан проблеми кваліфікаційної невідповідності кадрів та рівень розвитку цифрових навичок працівників в країнах ЄС. Рівень розвитку цифрових навичок залежить від цифрової трансформації економіки, що створює не тільки соціально-економічні умови, але й дає поштовх для оволодіння цифровими навичками, які необхідні як для кар’єрного зростання, так і для виконання базових дій відповідно до нових цифрових вимог. Тому зниженню кваліфікаційної невідповідності працівників сприятиме оволодіння ними цифровими навичками. У дослідженні за допомогою кореляційного аналізу визначено вплив якісних показників, що характеризують цифрові умови в країні, на кількість ІТ-спеціалістів, які своєю чергою покращують ці ж самі цифрові умови і підвищують продуктивність праці. Цей взаємозв’язок визначає затребуваність таких працівників на ринку праці і на майбутнє. Показники цифрових умов позитивно корелюють з індексами розвитку навичок, активації навичок та відповідності навичок. Результати проведених досліджень демонструють, що індекси розвитку навичок та активації навичок на ринку праці залежать від кількості співробітників, які навчалися використовувати в роботі нове програмне забезпечення або комп'ютеризоване обладнання. При збільшенні співробітників з підвищенням кваліфікації збільшується не тільки їх рівень розвитку, але й їх можливості в пошуку роботи. Показник кваліфікаційної невідповідності зменшується при зростанні показників навчання та іншої освіти з розвитку навичок і досягнення високих цифрових навичок. Подолання низького рівня заробітної плати та високого рівня безробіття сприятиме зменшенню кваліфікаційної невідповідності. Узагальнюючи висновки аналізу статистичних даних та кореляційного аналізу, була розроблена когнітивна модель з цільовим фактором «Кваліфікаційна невідповідність». Аналіз показав, що всі фактори системи є дестабілізуючими, тобто готовими до змін. Найкращим сценарієм по зменшенню кваліфікаційної невідповідності є підвищення кваліфікації через оволодіння цифровими навичками.
The article analyzes the state of skills mismatch problem and the development level of digital skills in EU countries. The development level of digital skills depends on the digital transformation of the economy, which creates not only socio-economic conditions, but also gives an impetus to mastering digital skills, essential both for career growth and for performance of basic actions according to new digital requirements. Therefore, mastering digital skills by employees will contribute to reduction of their qualification incompatibility. In the study, with the help of correlational analysis the impact of the quality indicators, characterizing digital conditions in the country, on the number of IT specialists was determined, who in turn improve these digital conditions and the degree of labor productivity. This relationship determines the demand for such employees in the labor market in the future. Indicators of digital conditions are positively correlated with the indices of skills development, skills activation and skills matching. The results of the research show that the indices of skills development and skills activation in the labor market depend on the number of employees who learned to use new software or computerized equipment at work. With the increase of employees with advanced qualifications, not only their level of development increases, but also their job opportunities. The qualification mismatch rate decreases with increasing rates of training and other education on skill development and the achievement of high digital skills. Overcoming the low level of wages and the high unemployment rate will foster the reduction of qualification mismatch. In order to summarize conclusions of statistical data analysis and correlational analysis, a cognitive model with the target factor "Qualification mismatch" was developed. The analysis showed that all factors of the system are destabilizing, thus, are ready to changes. The best-case scenario for reduction of skills mismatch is professional development with mastering digital skills.
 
Publisher Інститут цифровізації освіти НАПН України
 
Date 2023
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/740594/1/%D0%91%D0%BE%D0%BD%D0%B4%D0%B0%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%9E%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B0%20%D0%86%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D1%96%D0%B2%D0%BD%D0%B0.pdf
- Бондаренко, О.І. (orcid.org/0000-0002-7783-7146 <http://orcid.org/0000-0002-7783-7146>) (2023) Qualification mismatch of employees in EU countries in the context of mastering digital skills Information Technologies and Learning Tools, 3 (95). pp. 1-24. ISSN 2076-8184
10.33407/itlt.v95i3.5195
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.33407/itlt.v95i3.5195