Дидактико-методичні концепти конструювання змісту підручників арабської мови для ЗЗСО України: із досвіду роботи
Електронна бібліотека НАПН України
View Archive InfoField | Value | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/739120/
https://ipvid.org.ua/index.php/psp/article/view/702 10.32405/2411-1309-2023-31-186-200 |
|
Title |
Дидактико-методичні концепти конструювання змісту підручників арабської мови для ЗЗСО України: із досвіду роботи
Didactic and methodological concepts of constructing the content of arabic language textbooks for schools of ukraine: from work experience |
|
Creator |
Редько, Валерій Григорович
Ахмад, Олена Рудольфівна |
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction 373 Kinds of school providing general education 81 Linguistics and languages |
|
Description |
У статті автори презентують та інтерпретують основні дидактико-методичні положення концепції змісту підручників арабської мови для вітчизняних ЗЗСО. Розкрито й обґрунтовано ідеї, що слугували науково-теоретичними засадами для створення концепції. Авторами статті аргументується, що формування міжкультурної іншомовної комунікативної компетентності як провідної парадигми розвитку сучасної шкільної іншомовної освіти, – це мета, на яку спрямовується діяльність учнів і вчителя як модератора навчального процесу, який здійснюється за підтримки підручника. Представлено принципи побудови змісту підручників арабської мови та обґрунтовано їх актуальність. Теоретичні положення супроводжуються прикладами деяких навчальних матеріалів із змісту підручників для 1–11 класів, створених співавторкою статті.
In the article, the authors present and interpret the main didactic- methodical provisions of the concept of the content of arabic language textbooks for secondary schools. The ideas that served as the scientific and theoretical foundations for the creation of the concept were revealed and substantiated. One of the authors of the article is the author of the textbooks in question. The authors of the article argue that the formation of intercultural foreign language communicative competence as the leading paradigm of the development of modern school foreign language education is the goal aimed by the activity of students and the teacher as a moderator of the educational process, which is carried out with the support of the textbook. The principles of constructing the content of Аrabic language textbooks are presented and their relevance is substantiated. Theoretical provisions are accompanied by examples of educational materials from the content of textbooks for grades 1–11, created by the co-author of the article. |
|
Publisher |
Інститут педагогіки НАПН України
|
|
Date |
2023
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/739120/1/17.pdf
- Редько, Валерій Григорович (orcid.org/0000-0002-4035-4925 <http://orcid.org/0000-0002-4035-4925>) and Ахмад, Олена Рудольфівна (orcid.org/0009-0009-7943-7830 <http://orcid.org/0009-0009-7943-7830>) (2023) Didactic and methodological concepts of constructing the content of arabic language textbooks for schools of ukraine: from work experience Проблеми сучасного підручника (31). pp. 186-200. ISSN 2411-1309 10.32405/2411-1309-2023-31-186-200 |
|
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## |
10.32405/2411-1309-2023-31-186-200
|
|