Record Details

Асексуальність як усвідомлена особиста ідентичність

Електронна бібліотека НАПН України

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/740201/
https://uej.undip.org.ua/index.php/journal/article/view/722
10.32405/2411-1317-2024-1-53-64
 
Title Асексуальність як усвідомлена особиста ідентичність
Asexuality as a conscious person identity
 
Creator Калініна, Г. М.
 
Subject 304 Social questions. Social practice. Cultural practice. Way of life (Lebensweise)
305 Gender studies
 
Description У статті розкрито сутність понять «асексуал» і «асексуальність» як усвідомленаособиста ідентичність, що повністю або частково виключає наявність сексуального потягу в послідовників руху, охарактеризовано їх життєву позицію щодо романтичних стосунків, сексуальних відносин і створення сім’ї в цілому. Наведено визначення понять «антисексуал», «целібат» або «обітниця безшлюбності» та подано відмінності між ними. Акцентовано увагу, що асексуальна гендерна ідентичність і феномен асексуальності не набули достатнього наукового пояснення за результатами досліджень не лише у сферах біології, соціології, лінгвістики, культурології, а й сексології й психології сексуальності й практично не представлено у контексті сексуальної культури та сприйняття цього феномена в суспільстві. Наявність і виникнення моральних догм,стереотипів, пересторог і домислів, які сьогодні поширені щодо цього питання, як у реальному світі, так і на теренах інтернету базовані на неповноті доступно-роз’ясненої інформації й певною мірою суб’єктивності сприйняття феномену асексуальності на рівні інтуїції, асоціацій, міфів, табу і переконань. Асексуальний спосіб життя ніколи не розглядався як можлива альтернатива просексуальному, а швидше як випадання зі сталої «норми», аномалія чи взагалі хвороба. Тому асексуальність нерідко заперечують, замовчують або знецінюють, та питання є для дискусійним. Окрім того, офіційних статистичних даних щодо кількості послідовників руху асексуалів в Україні наразі немає.
The article reveals the essence of the concepts of “asexual” and “asexuality” as a conscious personal identity that fully or partially excludes the presence of sexual attraction in the followers of the movement, describes their life position in relation to romantic relationships, sexual relations and family formation in general. The definitions of the concepts of “antisexual”, “celibate” or “vow of celibacy” are given and the differences between them are outlined. It is emphasised that asexual gender identity and the phenomenon of asexuality have not received sufficient scientific explanation based on the results of research not only in the fields of biology, sociology, linguistics, cultural studies, but also in sexology and psychology of sexuality and are practically not represented in the context of sexual culture and perception of this phenomenon in society.
The existence and emergence of moral dogmas, stereotypes, prejudices and speculations that are widespread on this issue today, both in the real world and on the Internet, are based on the incompleteness of the information available and the subjectivity of the perception of the phenomenon of asexuality at the level of intuition, associations, myths, taboos and beliefs. Asexual lifestyle has never been seen as a possible alternative to a pro-sexual lifestyle, but rather as a deviation from the established “norm”, an anomaly, or even a disease. Therefore, asexuality is often denied, silenced or devalued, and is a matter of debate. In addition, there are currently no official statistics on the number of followers of the asexual movement in Ukraine.
 
Publisher Інститут педагогіки НАПН України
 
Date 2024
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/740201/1/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F.pdf
- Калініна, Г. М. (orcid.org/0000-0002-9404-9278 <http://orcid.org/0000-0002-9404-9278>) (2024) Asexuality as a conscious person identity Ukrainian Educational Journal, 1. pp. 53-64. ISSN 2411-1317
10.32405/2411-1317-2024-1-53-64
 
##plugins.schemas.dc.fields.doi.name## 10.32405/2411-1317-2024-1-53-64