IMPLEMENTATION OF MICROLEARNING TECHNOLOGY FOR ECONOMICS STUDENTS THROUGH ONLINE COURSES
Інформаційні технології і засоби навчання
View Archive InfoField | Value | |
Title |
IMPLEMENTATION OF MICROLEARNING TECHNOLOGY FOR ECONOMICS STUDENTS THROUGH ONLINE COURSES
ВПРОВАДЖЕННЯ ТЕХНОЛОГІЇ МІКРОНАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ-ЕКОНОМІСТІВ ЗА ДОПОМОГОЮ ОНЛАЙН-КУРСІВ |
|
Creator |
Hlazunova, Olena
Schlauderer, Ralf Korolchuk, Valentyna Voloshyna, Tetiana Sayapina, Taisia Kostenko, Inna Zolotukha, Roman Глазунова, Олена Шлаудерер, Ральф Корольчук, Валентина Волошина, Тетяна Саяпіна, Таїсія Костенко, Інна Золотуха, Роман |
|
Subject |
microlearning
online course procedure for creating a micro-course satisfaction мікронавчання онлайн-курс процедура створення мікрокурсу задоволення |
|
Description |
After the outbreak of the pandemic in 2019 and the outbreak of war in the country in 2022, educational institutions at different levels of Ukraine switched to a mixed format of the educational process and were forced to look for modern approaches and technologies for organizing the education of students. This study examines the implementation of microlearning technology using online courses developed on the Moodle platform. Microlearning is a modern learning technology that involves short, intensive training modules focused on the development of specific theoretical knowledge and practical skills. Available online courses, which provide the ability to create and deliver different types of educational content, focus mainly on the formation of necessary knowledge and skills of students, but do not take into account their individual needs and interests in the learning process, and pay little attention to their satisfaction with education in modern conditions. This article investigates the impact of microlearning technology using online courses on students' satisfaction with learning. To determine the level of student satisfaction, an online survey was conducted among 61 students enrolled in the specialty 051 "Economics" programs, which include Business Economics, International Economics, Economic Cybernetics, and Digital Economy, at the National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine. All these students were studying using microlearning technology with the use of online courses. As a result, that the level of student satisfaction with learning using this technology is most influenced by such factors as the availability of learning resources, consideration of individual abilities and needs in the online course, opportunities for interaction and communication with the teacher, as well as the format of learning materials and acquired knowledge. Accordingly, these factors should be taken into account when developing online courses and implementing microlearning technologies in the educational process.
Після спалаху пандемії у 2019 році та початку війни на території країни у 2022 році заклади освіти різних рівнів України перейшли на змішаний формат організації освітнього процесу та були змушені шукати сучасні підходи та технології організації навчання здобувачів освіти. У даному дослідженні розглядається реалізація технології мікронавчання з використанням онлайн-курсів, розроблених на платформі Moodle. Мікронавчання є сучасною технологією навчання, яка передбачає короткі інтенсивні навчальні модулі, орієнтовані на формування конкретних теоретичних знань та практичних навичок. Доступні онлайн-курси, що забезпезпечують можливість створення та доставки різнотипного навчального контенту, зосереджуються в основному на формуванні необхідних знань та навичок здобувачів освіти, але не враховують їх індивідуальні потреби та інтереси в навчанні, а також приділяють мало уваги їх задоволеності від здобуття освіти в сучасних умовах. У цій статті досліджено рівень задоволеності студентів навчанням на онлайн-курсах з використанням технології мікронавчання. Для визначення рівня задоволеності студентів було проведено онлайн-анкетування 61 студента спеціальності 051 «Економіка» освітніх програм Економіка підприємства, Міжнародна економіка, Економічна кібернетика та Цифрова економіка НУБіП України, які навчались за технологією мікронавчання з використанням онлайн-курсів. У результаті був зроблений висновок про те, що на рівень задоволеності студентів навчанням за даною технологією найбільше впливають такі фактори, як-от: доступність навчальних ресурсів, врахування в онлайн-курсі індивідуальних здібностей та потреб, можливості взаємодія та комунікація з викладачем, а також формат навчальних матеріалів та отримані знання. Відповідно саме ці фактори варто враховувати при розробці онлайн-курсів та впровадженні технології мікронавчання в освітній процес. |
|
Publisher |
Institute for Digitalisation of Education of NAES of Ukraine
|
|
Date |
2024-04-30
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion Peer-reviewed Article рецензируемая статья рецензована стаття |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/5554
10.33407/itlt.v100i2.5554 |
|
Source |
Information Technologies and Learning Tools; Vol. 100 No. 2 (2024); 110-121
Информационные технологии и средства обучения; Том 100 № 2 (2024); 110-121 Інформаційні технології і засоби навчання; Том 100 № 2 (2024); 110-121 Інформаційні технології і засоби навчання; ##issue.vol## 100 ##issue.no## 2 (2024); 110-121 2076-8184 10.33407/itlt.v100i2 |
|
Language |
eng
|
|
Relation |
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/5554/2243
|
|
Rights |
Copyright (c) 2024 Olena Hlazunova, Ralf Schlauderer, Valentyna Korolchuk, Tetiana Voloshyna, Taisia Sayapina, Inna Kostenko, Roman Zolotukha
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
|