Record Details

USING MICROSOFT TEAMS IN ONLINE LEARNING OF STUDENTS: METHODICAL ASPECT

Інформаційні технології і засоби навчання

View Archive Info
 
 
Field Value
 
Title USING MICROSOFT TEAMS IN ONLINE LEARNING OF STUDENTS: METHODICAL ASPECT
ЗАСТОСУВАННЯ MICROSOFT TEAMS В ОНЛАЙН-НАВЧАННІ СТУДЕНТІВ: МЕТОДИЧНИЙ АСПЕКТ
 
Creator Yanenko, Yaroslav
Яненко, Ярослав
 
Subject asynchronous learning mode
video conference
distance learning
online learning
quality education
Microsoft Teams
асинхронний режим навчання
відеоконференція
дистанційна форма навчання
онлайн-навчання
якісна освіта
Microsoft Teams
 
Description The article presents the main tools, methods and techniques for using Microsoft Teams in online teaching of students, as well as detailed methodical recommendations for teachers on organizing the educational process using Microsoft Teams, based on the author’s practical experience. These recommendations allow readers to more easily master the features of working in Teams, which determines the practical value of the article. A model for using Teams in online student learning has been created. It has been found that by using Teams, the teacher can take into account the peculiarities of synchronous and asynchronous ways of submitting assignments by students, as well as the possibility of submitting missed topics of practical classes. Among the main advantages, it is also noted that Teams provides for the creation and posting of the main types of educational materials, including recordings of video lectures, practical tasks and tasks for independent work, current student grades, tests, final grades, etc. The article notes that Teams is well integrated with the main Microsoft 365 applications, including PowerPoint, Word, etc., which is an advantage for the effective organisation of the educational process, as these applications are quite sufficient for teachers to demonstrate presentations at lectures via video conferencing, as well as for them to check the tasks completed by students in the format of text or presentations. Particular attention is paid to identifying the most important features of a teacher's work in Teams, such as the need to create separate teams for each discipline, connecting students to discipline teams using existing corporate university accounts in Microsoft, the ability to post various types of educational materials, commenting and evaluating completed assignments by the teacher. In conclusion, the main advantage of using Microsoft Teams in online learning is the ability to organise the learning process using a single platform. As a result, the structured nature of educational materials using Teams can be one of the most important factors in improving the quality of students' education in online learning.
У статті з’ясовано основні засоби, методи та прийоми застосування Microsoft Teams в онлайн-навчанні студентів. та представлено детальні методичні рекомендації щодо організації викладачем навчального процесу за допомогою Microsoft Teams, які ґрунтуються на практичному досвіді автора. Наведені рекомендації дають можливість читачам легше опанувати особливості роботи в Teams, що визначає практичну цінність статті. Створено модель застосування Teams в онлайн-навчанні студентів. З’ясовано, що, використовуючи Teams, викладач може враховувати особливості синхронного та асинхронного способів здачі студентами завдань, а також можливості здачі ними пропущених тем практичних занять. Серед основних переваг також відзначено, що в Teams передбачено створення та розміщення основних видів навчальних матеріалів, зокрема записів відеолекцій, практичних завдань та завдань для самостійної роботи, поточних оцінок студентів, тестів, підсумкових оцінок тощо. У статті зазначено, що Teams добре інтегрована з основними програмами Microsoft 365, зокрема PowerPoint, Word тощо, що є перевагою для ефективної організації навчального процесу, адже цих програм цілком достатньо для демонстрації викладачами презентацій на лекціях у режимі відеоконференцій, а також для перевірки ними виконаних студентами завдань у форматі тексту або презентацій. Особлива увага приділяється визначенню найважливіших особливостей роботи викладача у Teams, таких як необхідність створення окремих команд для кожної дисципліни, підключення студентів до команд дисциплін за наявними корпоративними університетськими обліковими записами у Microsoft, можливість розміщення різних видів навчальних матеріалів, коментування та оцінювання викладачем виконаних завдань. У підсумку відзначено головну перевагу застосування Microsoft Teams в онлайн-навчанні, яка полягає в можливості організації навчального процесу за допомогою однієї платформи. Відповідно структурованість навчальних матеріалів за допомогою Teams може стати одним з важливих чинників підвищення якості освіти студентів за умов онлайн-навчання.
 
Publisher Institute for Digitalisation of Education of NAES of Ukraine
 
Date 2024-04-30
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed Article
рецензируемая статья
рецензована стаття
 
Format application/pdf
 
Identifier https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/5508
10.33407/itlt.v100i2.5508
 
Source Information Technologies and Learning Tools; Vol. 100 No. 2 (2024); 72-91
Информационные технологии и средства обучения; Том 100 № 2 (2024); 72-91
Інформаційні технології і засоби навчання; Том 100 № 2 (2024); 72-91
Інформаційні технології і засоби навчання; ##issue.vol## 100 ##issue.no## 2 (2024); 72-91
2076-8184
10.33407/itlt.v100i2
 
Language ukr
 
Relation https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/5508/2241
 
Rights Copyright (c) 2024 Yaroslav Yanenko
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0